Онлайн-продажбите на нови автомобили са бъдещето на индустрия. Това доскоро твърдяха някои от най-големите автомобилни производители, които сега обаче признават, че са сбъркали и правят крачка назад.
Сред тях, например, е Volvo, където планираха половината от глобалните продажби през 2025 г. да стават онлайн. На свой ред, Mercedes-Benz предвиждаше достигане на 25% продажби по интернет още през 2022 г., но сега е принуден да отложи постигането на тази цел, стана ясно на конгреса Automotive News Europe във Франкфурт.
„Много е трудно по този начин да се достави кола до клиента“, обяснява Бьорн Анвал, заместник генерален мениджър и главен търговски директор на Volvo. Той беше подкрепен от Стив Йънг, главен изпълнителен директор на консултантската фирма за продажби на автомобили ICDP, който е категоричен, че всички производители на автомобили изпитват трудности с онлайн продажба.
В повечето случаи мениджърите на големи автомобилни паркове правят виртуални поръчки. Според проучване на ICDP през 2017 г. около 3% от частните клиенти са заявили, че са готови веднага да закупят автомобил изцяло онлайн. През миналата година анкетата беше повторена и резултатът е същият.
По-интересното обаче е, че през 2017 г. 34% от анкетираните са заявили, че биха искали да купят кола онлайн, докато през 2023 г. тази цифра спада на 17%. Майкъл Коул, главен изпълнителен директор на Hyundai Europe, коментира, че неговата компания предлага „решение за покупка с кликване“ за тези, които искат да завършат цялата транзакция онлайн, но че броят на клиентите, които извършват покупката само онлайн, е „наистина нисък ."
Същото важи и за луксозните коли. Александър Луц, генерален мениджър на Lucid Motors за Европа, каза: „Всеки човек, който е закупил Lucid, е имал най-малко двучасов разговор със служител на Lucid.“