fallback

Идеята за онлайн-продажби на автомобили се оказа неуспех

Водещи производители са принудени да преразгледат плановете си

Онлайн-продажбите на нови автомобили са бъдещето на индустрия. Това доскоро твърдяха някои от най-големите автомобилни производители, които сега обаче признават, че са сбъркали и правят крачка назад.

Сред тях, например, е Volvo, където планираха половината от глобалните продажби през 2025 г. да стават онлайн. На свой ред, Mercedes-Benz предвиждаше достигане на 25% продажби по интернет още през 2022 г., но сега е принуден да отложи постигането на тази цел, стана ясно на конгреса Automotive News Europe във Франкфурт.

„Много е трудно по този начин да се достави кола до клиента“, обяснява Бьорн Анвал, заместник генерален мениджър и главен търговски директор на Volvo. Той беше подкрепен от Стив Йънг, главен изпълнителен директор на консултантската фирма за продажби на автомобили ICDP, който е категоричен, че всички производители на автомобили изпитват трудности с онлайн продажба.

В повечето случаи мениджърите на големи автомобилни паркове правят виртуални поръчки. Според проучване на ICDP през 2017 г. около 3% от частните клиенти са заявили, че са готови веднага да закупят автомобил изцяло онлайн. През миналата година анкетата беше повторена и резултатът е същият.

По-интересното обаче е, че през 2017 г. 34% от анкетираните са заявили, че биха искали да купят кола онлайн, докато през 2023 г. тази цифра спада на 17%. Майкъл Коул, главен изпълнителен директор на Hyundai Europe, коментира, че неговата компания предлага „решение за покупка с кликване“ за тези, които искат да завършат цялата транзакция онлайн, но че броят на клиентите, които извършват покупката само онлайн, е „наистина нисък ."

Същото важи и за луксозните коли. Александър Луц, генерален мениджър на Lucid Motors за Европа, каза: „Всеки човек, който е закупил Lucid, е имал най-малко двучасов разговор със служител на Lucid.“

fallback
  • #18
    До 16 ( преди 4 месеца )
    Иначе си абсолютно прав. Постоянно повтарям на антиелектриците че Тесла освен че прави некачествения автомобили и има отвратителна сервизна дейност, то и още при покупката започваш с негативни преживявания. Лъгане в срокове, както и уникалната за цялата автомобилна промишленост практика, да си получиш чисто новия автомобил на някой паркинг или в Хале и да си опишеш щетите и повредите по-чисто новия си автомобил и да запишеш час за сервиз. Това според антиелектриците било хвала на Тесла и сектант
  • #17
    До 16 ( преди 4 месеца )
    Абе я припомни на антиелектриците, този Дани не беше ли рекламно лице на Тесла? Нали уж говори само за хубавите неща на Тесла а лошите ги премълчава? Поне така си мислят антиелектриците които нямат възможност да гледат YouTube защото са с телефони с копчета, а компютър ползват единствено в работно време, където работодателя е забранил достъпа до YouTube. Въобще не си прави труда да им пускаш линкове към YouTube. На тях факти не им трябват те ВЯРВАТ. А вярата я нямало в YouTube и реалността.
  • #16
    анонимен ( преди 4 месеца )
    продажбата по интернет на автомобил е добре разказана и филмирана от дани при покупкята на теслата и такова свинско отношение от страна на дилъра към клиента може само робърт де ниро да изиграе https://youtu.be/9d_22U8OW2I?si=UO4MZSjwzpaieUha
  • #15
    анонимен ( преди 4 месеца )
    автомобилите за тест драйв имат допълнителна сериозна шумоизолация за да зарибят балъците които тестват двигателите чипосани после като пристигне поръчания модел дрънчи като кофа не върви и айде към сервизите разглобявай и като видиш под корите "премиалните" акустични системи от пластмаса за по 100 еуро бройката и разбираш здраво са те прекарали хубавото е че има ютуб блогъри които могат да си позволят да разглобят някой модел и да показват на потребителите как ги цакат автопроизводителите
  • #14
    Гост ( преди 4 месеца )
    Видяхме колко проработи идеята на свети Илюзион,купувачите са на изчезване.Вие модерните шилета все по интернет пазарувате и после връщате стоките.Жена си по интернет ли си я избра или първо я пробва как "вози" и колко харчи/100 ?
  • #13
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това е доста кофти, защото преди 5 години обещаха дали продават в Интернет определени количества, което беше свързано с "оптимизация" (разбирай затваряне) на представителства, като бъдещите печалби от тая врътка бяха надлежно включени в годишните баланси.
  • #12
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Каква изненада, че някои неща се се наложили, защото са оптимални и воденето по акъла на кресливи лаици не носи добри резултати? Да питат онзи "разбирач", който е смачкан някъде покрай останките на Титаник, тъй като не искаше "бели мъже на средна възраст" да му дават акъл как се прави подводница. Та и автопроизводителите се поддадоха на квакането на "големите бели птици" в Интернет за "революционирането" на всичко и навсякъде. Сега ще чакам да се случи същото и с дисплеите по таблата.
  • #11
    До 11 ( преди 4 месеца )
    Фул фул колко да е фул. Като няма парктроник, екран пред шофьора, сензор за дъжд, лост за чистачки, за мигачи, за смяна на скорост, копчета и тн, дето и една Дачия вече ги има стандартно. Ама с тях не можеш да се рекламираш. А целта е целия пакет да е максимално евтин. Дори това с единствено ниво на оборудване е с цел икономия.
  • #10
    До 7 ( преди 4 месеца )
    "Гост ( преди 1 час )Още една от великите идеи за икономии на свети Илюзион се оказа грешна." Грешна за останалите. При Тесла си работи добре, защото няма какво толкова да избираш. Всичко си е включено в цената и го получаваш независимо дали го искаш или не. Не можеш да си поръчаш без стъклен покрив, без премиум озвучителна система, без троен стъклопакет за топло и шумоизолация, без камери за автопилот, без мултизонен климатроник, и без бързо зареждане или много коне. Получаваш я full екстри.
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Да пръчаш диснационно по каталог е нещо, което съществува още преди появата на автомобилите. Докато винаги ще има ентусисти, особено в днешното време на тотално вманиачаване в дадени продукти, които ще поръчат каквото им покажеш, без значение колко скъпо и ненужно е (пресни примери Apple Vision Pro, Cybertruck), но иситанта е, че поне нормалните хора (които са все още мнозинство) винаги искат да видят и да пробват.
fallback
Последни