fallback

В Япония откриха как да заместят тировете

Недостигът на шофьори в страната роди нестандартно решение

В Япония шофьорите на камиони ще бъдат заменени с 500-километрова конвейерна лента. Тя ще бъде построен между Токио и Осака, като за основа ще бъдат използвани транспортьори от минни предприятия, съобщава The Drive.

Системата Autoflow-Road ще включва надземни и подземни участъци и ще може да доставя толкова товари дневно, колкото 25 000 шофьори. Очакваният срок за завършване на строителството е 2034 г. Цената на всеки 10 километра ще бъде до половин милиард долара.

Нестандартното предложение е на Министерството на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма на Япония, а самата идея е на минната компания Phosboucraa, която доставя фосфатни скали до бреговете на Мароко чрез конвейерна лента с дължина около 100 километра. Японският проект е по-амбициозен. Най-малкото говорим за конвейер с дължина над 500 километра, който ще се простира между Токио и Осака.

Лентовата мрежа ще се нарича Autoflow-Road и ще включва надземен и подземен участък. Конвейерът е предназначен за товар с тегло до един тон и работи денонощно. Идеята наподобява космически асансьор, като реализирането му ще струва астрономическа сума. Например полагането на 10-километров тунел в момента се оценява на 80 милиарда йени, или половин милиард долара.

Според плановете строителството на транспортера ще приключи до 2034 г. В момента Япония изпитва остър недостиг на шофьори на камиони, като това се усеща най-вече в селските райони. Конвейерната лента трябва да реши този проблем, а също така ще помогне за намаляване на нивото на вредните емисии, които според стратегията за климата трябва да бъдат намалени с 46% до началото на следващото десетилетие.

fallback
  • #10
    До 10 ( преди 4 месеца )
    Е то със сигурност би имало разклоняваща от основния поток система за да не се налага да товариш и разтоварваш с 100 км в час ами да се забавя и засилва от спирките по някакъв начин докато се влее в основната "писта"
  • #9
    До 8 ( преди 4 месеца )
    Твоето предложение звучи като да товариш ТИР, който се движи със 100 километра в час в Токио, а в Осака да го разтоварват също със 100 км в час.
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Е на тоя конвейр не му ли викат жп. линия, по принцип?
  • #7
    До 5, 6 ( преди 4 месеца )
    Глупаво е ако мислиш, че не могат да го направят по-бърз от пешеходна скорост :D
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    С каква скорост ще се движи този конвейр? Защо те обикновено се движат с до 5 километра в час, което означава че краставиците и доматите ще пътуват 4 денонощия от Осака до Токио, вместо за 6-7 часа с тир.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И като се повредят само 100 м от тези 500км с нужда от едноседмичен ремонт, ще се получи егати ще се получи егати "задръстването"
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И като се повредят само 100 м от тези 500км с нужда от едноседмичен ремонт, ще се получи егати ще се получи егати "задръстването"
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Предполагам Япония си има мрежа за товарни влакове така, че има защо да го правят и не са по безсмислените неща
  • #2
    До 1 ( преди 4 месеца )
    Е явно японците не са умни като *** :D
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    След това може да се сетят и за железница, теснолинейка или дори въжена линия.
fallback
Последни