fallback

В някои държави в ЕС новото BMW M5 се оказа по-евтино от M3

В Ирландия, например, разликата между двата модела е шокираща

Високите данъци върху превозните средства, които изхвърлят големи количества вредни емисии, водят до абсурдни ситуации, като например плащането на шестцифрена сума за Toyota GR Yaris или 1,5-литров Mercedes E-Class. Към тях може да се причисли и случващото се в Ирландия, където чисто ново BMW M3 струва 151 675 евро. В същото време показаното преди дни BMW M5 е значително по-евтино от малкото си братче - 137 055 евро.

И всичко това въпреки факта, че M5 е много по-голяма и по-тежка кола с мощен V8 двигател под капака. Как е възможно? Всичко се свежда до данъка за регистрация на превозни средства (VRT), който се основава на емисиите на CO2.

Благодарение на своята plug-in хибридна настройка, новото M5 има CO2 емисии от 37 г/км в комбинирания WLTP цикъл. Това го поставя в най-ниската данъчна категория (до 50 г/км), за която VRT е само седем процента от стойността на автомобила. В същото време M3 отделя 228 г/км заради своя неелектрифициран шестцилиндров двигател. Следователно той попада в най-високата данъчна група (повече от 190 г/км), така че данъкът е цели 41% от стойността на автомобила.

Разликата от 14 620 евро между двете коли е направо странна, но показва защо производителите на автомобили пускат все повече plug-in хибриди. Пример за това е 4-цилиндровият AMG C63. В очите на регулаторите PHEV са по-малко вредни за околната среда. Разбира се, това предполага, че собственикът често презарежда батерията на автомобила, за да се възползва от заявения електрически пробег. В случая с M5, BMW казва, че може да измине до 70 км само на електричество.

Като оставим настрана емисиите, разликата в цитираните числа за разход на гориво също е абсурдна. M5 теоретично се нуждае от само 1,7 литра на 100 километра (по WLTP), въпреки че тежи 2435 кг. В същото време M3 се нуждае от 10,1 л/100 км, като е с 655 кг по-леко от „баткото“.

Още снимки на новото BMW M5 - вижте в галерията:

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Така е като калкулират данъка по данните на производителя.... Разход от 1.6лт. може да имаш само ако я буташ :))))
  • #5
    Хфх ( преди 5 месеца )
    Те хората са го изчислили... сигурно. Подкрепям чистите превозни средства. Обаче, това ми звучи мноого изтрещяло.. и доста в страни от концепцията.
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Неее електричките по пазарен път ще изместят ДВГ. Докато ДВГ е облагано с 40% данък а Ел са освободени от дънъци, няма нищо пазарно. Има само натиск.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    M3-ката сий М3-ката, сяяя .. кот да ми ги гуорити ...
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    просто си представям как собственик на новото бмв 5 със 727 к.с. под капака сутринта тихичко си кара към към детската градина и после доофиса и вечер към магазина за да влезе в нормата от 2 на 100 разход
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Заобикалят економрите с измислени плъгин хибриди, вундербар!
fallback
Последни