fallback

V6 или редови „шестак“ - кой е по-добрият избор?

Вижте какви са плюсовете и минусите на двата типа мотори

Шестцилиндровите двигатели винаги са били в основата на най-емблематичните автомобили в света. Редовият шестцилиндров двигател е използван в такива икони като Jaguar E-Type, Toyota Supra и BMW M3. Двигателите V6 от своя страна осигуряваха мощност на Honda NSX и Nissan GT-R R35. И двата типа двигатели оставиха незаличима следа в историята на автомобилната индустрия.

Предимства на редовия „шестак“

Редовите шестцилиндрови двигатели имат проста конструкция - цилиндрите са подредени в един ред, което опростява поддръжката и намалява вероятността от повреди. Основното предимство е балансът. При нормална работа на редови „шестак“, инерционните сили са балансирани, което осигурява гладка работа на двигателя. Този тип двигател често е по-лесен за поддръжка, което го прави привлекателен за автомонтьорите.

Недостатъци на редовия „шестак“

Редовите „шестаци“ обаче заемат повече място под капака, което ги прави трудни за монтиране в компактни автомобили. Техните дълги компоненти, като разпределителни и колянови валове, са по-малко твърди от тези на V6, което може да повлияе отрицателно на управлението на автомобила и центъра на тежестта.

Предимства на V6

V6 двигателите са по-малки и по-лесно интегрирани в различни платформи на превозни средства, което им позволява да се използват в конфигурации с предно задвижване и задвижване на всички колела. Турбокомпресорът във V6 е ефективен и може да произведе мощност над 500 к.с., което прави тези двигатели популярни в спортни автомобили като Nissan GT-R.

Недостатъци на V6

Въпреки компактния си размер, V6 няма същия баланс като редовия шестцилиндров двигател. Това налага използването на допълнителни балансиращи валове и претеглени компоненти, което увеличава сложността и цената на производството. Системата DOHC с четири вала и 24 клапана затруднява обслужването, което може да откаже новите ентусиасти.

Настоящите тенденции показват завръщането на редови шестцилиндров двигател, като новия туин-турбо редови шестцилиндров двигател от Stellantis и двигателите в новите модели на Mazda. Въпреки това, V6 остава доминиращият тип двигател поради своята гъвкавост и висока производителност.

fallback
  • #8
    Chicho_Ficho ( преди 4 месеца )
    Колкото повече, толкова по-добре :)
  • #7
    4 са малко ( преди 4 месеца )
    редови шестак ъфкорс ( карам БМВ )
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    5ти, за съжаление в Европа, нещата са много объркани, особенно откакто умно-зелените се намесика и започнаха да дават тон на индустрията. Гледа се прекалено едностранно на нещата. Изпилените миксери УЖ по икономични., но само в радско, при ниски скорости да, но излезе ли извън града, стават доста по-лакоми от един 2.0, но пък грам не вървят толкова.
  • #5
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Редовият 6-ак се завръща защото там където преди се е слагал V6 сега е R4 (downsizing) и V6 вече не е нужен, а R6 замества V8 и така. R6 е по-балансиран и по-евтин (има само една глава). За V8 в Европа вече май ще се дава над 200 000 евро - в момента има изключения като Форд Мустанг, но сигурно скоро ще ги оскъпят заради екология
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    3ти, какво и карам и какво знам са различни неща. И не ми пречи да ходя и пеш, но да знам, че V8 е "по-добрия 6-к". Оттам натаък е въпрос на възможност и вкус. И преди да кажеш, че гроздето ми е кисело, карам кола с повече от 4 цилиндъра..
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Щото всичките карате v8. Всичките сте с i4 на газ ама много знаете
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    щях да коментирам, но виждам колегата ме е изпреварил.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    V8
fallback
Последни