fallback

Ferrari 250 GT SWB Berlinetta отново гони рекорд на търг

Звукът му е използван в легендарен запис, цената ще надхвърли 10 милиона евро

Напълно оригинално, едно от последните Ferrari 250 GT SWB Berlinetta е на търг на платформата Sotheby's Sealed. Доставен нов в Америка, звукът на неговия двигател e митичен отвъд Океана.

 

Струващият милиони автомобил, начело на класацията на най-търсените модели от колекционерите по целия свят, е един от последните 250 GT SWB Berlinetta. Сертифициран от Ferrari Classiche през 2015 г., колата запазва оригиналното шаси, двигател, скоростна кутия и заден мост. Акронимът SWB означава, че има късо междуосие.

Очакват се шеметни суми, като се има предвид, че последното подобно бижу от 1960 г. беше продадено през февруари 2024 г. на аукционите на RM Sotheby's в Париж за 10 158 125 евро. Търгът е отворен до 28 юни петък.  

Това остава един от най-емблматичните и желани автомобили на Ferrari, правени някога. Моделът е с каросерия Scaglietti, напуснал завода през 1962 г. Този сертифициран екземпляр от Ferrari Classiche първоначално е доставен в Съединените щати и завършен в Rosso Cina Chiaro върху интериор Nero, точно както изглежда днес.   Цялата история на автомобила е известна: той е 152-ият от 165 произведени със снимки от времето, които го показват в Кармел, Калифорния, в самата година на производство. Фотото е от пътя, който води до голф клуба, там всяка година се провежда известният  Peblle Beach Concours d'Elegance .

Тъй като е едно от последните произведени, това Ferrari 250 GT се възползва от малки промени, състоящи се в по-здраво шаси, малко по-голямо предно стъкло, леко извити странични прозорци и табло в цвета на купето, наред с други фини настройки.   Ferrari 250 GT Swb Berlinetta от 1962 г. е предназначено за американския пазар и е закупено от италианско-американски жител на Сан Франциско - г-н Ди Грация. Пристигайки в представителството на Bev Spencer, той е сниман през 1962 г. със Спенсър и Фил Хил по протежение на Pebble Beach Road Course. По време на маршрута Спенсър използва касетофон, за да улови невероятната нотка на изгорелите газове на колата, докато се движи с висока скорост. И точно този звук по-късно се използва в диск, включен във всяко ново Ferrari, продавано от дилъра в Сан Франциско. 

250 GT SWB Berlinetta е кола, която не се нуждае от представяне и се смята от мнозина за едно от най-великите Ferrari на всички времена. Цените винаги са в космоса.  Повече от шестдесет години, откакто последният екземпляр излезе от портите на Маранело, чистият 250 GT Swb е ключов фактор във всяка колекция от екстра класа.

Изключителен GT автомобил, чувства се идеално както на пътя, така и на пистата. Създаден да побеждава, с невероятна състезателна кариера: повече от 250 успеха в Съединените щати и Европа през 60-те години, с  подиуми в Льо Ман през 1960 и 1961 г. и първи места в изтощителната обиколка на Франция от 1961 г. и 1962 г.    

 

 

fallback
  • #4
    д-р.Куртев ( преди 4 месеца )
    "Спенсър използва касетофон, за да улови невероятната нотка на изгорелите газове на колата"- Ко речи,ко ??
  • #3
    bg ( преди 4 месеца )
    Ферари поддържат пълен архив за всички модели и могат да произведат всяка необходима резервна част. Това струва много пари, но всеки който си купи някоя класика може да я изпрати в завода и да му я направят автентична...Тия коли не са за хора като нас дето пишем пука... но са красота от едни други времена.
  • #2
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Това не е точно така. Ферари, както и други марки, произвеждат резервни части за всичките си модели. Имат поддръжка, схеми, инструменти. Но това струва много пари. Този автомобил е за човек, който може да си позволи не само да го закупи, но и да го поддържа и съхранява подходящо. Само на някои последни уникални модели (тези, дето са по една бройка), Ферари дават на собственика калъпите за купето. И ако стане беля, ще използват калъпите за ремонт.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това не е кола, която можеш да караш и да се изфукаш с нея, защото плоскочелите ще я надраскат веднага от завист. Тази кола може да си я сложиш в хола и да я показваш само но както всяка друга кола и тази е направена от желязо, което ръждясва с времето, гумените уплътнения стареят и се напукват, гарнитурите които се правят от импрегнирана хартия също стареят и се напукват а за тези коли в ограничени бройки резервни части няма. За някои коли дори липсва техническа документация и не може да се по
fallback
Последни