fallback

Новото BMW M5 е най-мощното и най-тежкото в историята

Спортният седан получи хибридна система със 727 конски сили и тежи 2,4 тона

Малко превозни средства предизвикват толкова голямо вълнение сред феновете на автомобилите като BMW M5. Неговото ново поколение беше представено само преди няколко часа, както това е най-мощният супер седан в историята на марката. В същото време това е и най-тежкото M5 за всички времена благодарение на стандартното си хибридно задвижване.

Новото M5 разчита на същия агрегат като SUV-модела XM. Това е комбинация от 4,4-литров битурбо V8, който развива 585 к.с. и електромотор със 197 к.с. Съвкупната мощност е 727 к.с. и 1000 Нм. Батерията на седана обаче е по-малка - 14,8 кВт/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,4 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч, но с добавяне на M Driver's Package тя скача до 305 км/ч.

Обратната страна на тази скорост е тихата, изцяло електрическа работа, която идва с plug-in хибридната задвижваща система. В електрически режим BMW предвижда 40 км, като при натискане на газта или при ръчно да превключване на трансмисията M Steptronic, автоматично се активира двигателят с вътрешно горене, за да може шофьорът да използва пълната мощност на системата.

Освен, че е най-мощното M5 в историята, то е и най-тежкото, което се дължи на задвижващата система. Тя добавя 500 кг към теглото на автомобила, което е близо 2,4 тона. Мощността се предава към четирите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия. Има спортен режим 4WD, при който задвижването на четирите колела е ориентирано към задно предаване. Има и добре познатия режим 2WD, който прави възможно чисто задно задвижване и дрифтове, когато ESP е деактивиран.

Спортният модел разполага с 3 стандартни режима на задвижване. При Comfort бензинът и електричеството работят, за да осигурят възможно най-гладкото и ефективно пътуване. ДВГ се изключва по-често и настройките на окачването/трансмисията се поддържат в стандартни конфигурации. Режимите Sport и Sport Plus оживяват нещата (като поддържат двигателя работещ през цялото време), но предлаганите като опция настройки Dynamic и Dynamic Plus са необходими за пълното изживяване на M5. Тези режими оптимизират задвижването за пълна мощност и увеличават охладителната система.

Именно при Dynamic системата за задвижване на всички колела xDrive е ориентирана към задно предаване. Възможно е изключване на контрола на стабилността, което дава на шофьора „още по-нефилтрирано изживяване" (според BMW). Има електронно контролиран блокаж на диференциала на задната част, който може да изпраща мощност наляво или надясно, ако е необходимо, като работи като система за контрол на стабилността.

Всичко това е част от индивидуалната настройка на задвижването на M5, което получава по-твърди пружини от тези на стандартното 5-Series. Задният мост с пет звена е специфичен за модела и използва подсилени рамена, проектирани за по-високо g натоварване. Предният мост с двойни носачи е по-твърд и използва специфични за M5 главини.

Има допълнително укрепване на подпорите и на пода, както и стойки за различни компоненти на шасито, които са по-здрави. Естествено, адаптивното M окачване на BMW е стандартно, включващо електронно контролирани амортисьори, които водачите могат да настройват.

Новото M5 предлага и огромни възможности за фина настройка. В допълнение към гореспоменатите режими на задвижване, спортният модел позволява индивидуални настройки на окачването, спирачките, кормилното управление, трансмисията и системата за задвижване на четирите колела xDrive.

В салона ще намерите операционните системи на BMW 8.5 със специфични за М дисплеи за водача и пътниците на предната седалка. Heads-up дисплеят е стандартен, а за моментите, когато не ви се кара, можете да предавате поточно видео или да играете селекция от игри на AirConsole.

Визуално M5 е несъмнено със своите четири изпускателни накрайника отзад. Освен това е малко по-широк - 9 см отпред и 5,5 см отзад. От BMW посочват, че страните на M5 са преработени спрямо Серия 5, за да му се придаде по-агресивна позиция. Предната част е настръхнала с вентилационни отвори и контрастни ъгли, а фин спойлер на устните добавя малко характер към задната част. Има девет стандартни цвята, налични при пускането на пазара, но купувачите могат да се потопят в множество нюанси BMW Individual за нещо уникално.

Производството на новото BMW M5 стартират през юли в завода в Динголфинген, а пускането на пазара е планирано за ноември. Преди това - в средата на август, ще бъде представено и комбито - M5 Touring. Цените на седана започват от 144 000 евро, докато комбито е с 2000 евро по-скъпо.

Още снимки на новото BMW M5 - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Няма нито едно заводско бмв в цялата история на тая марка до ден днешен, което да е по-бързо от Тесла.
  • #10
    до Тойоткаджийчето ( преди 4 месеца )
    Ко викаш, чадо? М5-цата няма 4х4, така ли? И не е хибрид, така ли? М'чи и багажникът е по-голям от на РАФа. И вътре е по-просторна от РАФа. За неща като обезшумяване и комфорт въобще да говорим ли? Та, какво викаш, СУФ била? И какво от това? Ти 3-ти клас завършил ли си въобще?
  • #9
    До 4 Георги ( преди 4 месеца )
    Искам да посочиш само едно бмв от цялата история на тази пошла марка до ден днешен, което да е по-бързо от бялата техника хладилника Тесла?!
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ами около 400 кила по-лек Рав 4, при това е СУВ, при това е хибрид, и то плъг ин и е 4 по 4. Тоест много по-ефективно работи японеца, немеца е свикнал да работи като руснака всичко в тонажи от стари германски каски, после питай как взима завоите този шлеп.
  • #7
    Fra ( преди 4 месеца )
    Така като е по тежко, вече ще може да събаря стълбове с по-голям диаметър.
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Този пенсионерски седан не струва 150 000 евро дори да е с диаманти по таблото. Кола 2,5 тона е подигравка със спорта! Това е точно обратното на принципа на спортната кола, поставен от Лотус- Опростявай и добави лекота. Германците правят точно обратното - усложняват автомобила и добавят тегло, което е най-големият враг на спортната кола и спортното и динамично пътно поведение. За това германците не правят истински спортни коли,а някакви параходи с много мощни двигатели, но с по-тромаво поведение
  • #5
    Ха ха ( преди 4 месеца )
    Няма да остане мантинела, дърво или стълб по завоите от постоянните срещи с тоя мамут!
  • #4
    Георги ( преди 4 месеца )
    Как може да сложиш тесла до БМВ в едно изречение... обидно е да сравняваш бяла техника с коли
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Сега чакаме антиелектриците да се изредят да ни обясняват как този слон ще има по-добра управляемост от Model 3 Performance, който е с 500 кг по-лек.
  • #2
    до 1 ( преди 4 месеца )
    вЕрно ли? Я да видим: 2435 - 2071 = 364. Тон викаш? Това е за РАФ4 плъгин - най-мощната кола, правна някога от Тойота, която все пак е наполовина по-слаба от БМВ-то. БМВ напълно си заслужават подигравките, но също толкова ги заслужават и Тойоткаджиите.
fallback
Последни