След като миналата есен обнови Q8 и SQ8, Audi сега завършва семейството, като актуализира неговия флагман RS Q8. „Напомпаният“ SUV получава нова версия Performance, за да повтори други автомобили с емблема RS, които също имат такъв вариант. Така след бензиновите RS4, RS5, RS6 и RS7 Performance идва най-мощният от всички.
RS Q8 Performance се изстрелва до върха сред „чистите“ бензинови автомобили от Инголщад. С чудовищните 631 к.с., той дори изпреварва вече спрения R8 с неговия V10 двигател с атмосферно пълнене. Най-новият SUV на Audi разчита на подобрен 4,0-литров V8 с двойно турбо и въртящ момент от 850 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,6 секунди, а максималната скорост е 305 км/ч.
Подобренията по автомобила позволиха на Audi да свали 6 секунди от времето за обиколка на „Нюрбургринг“ на на стария RS Q8. В същото време новият Performance става най-бързият сериен SUV на Зеления ад. Пилотът Франк Стиплер завъртя една обиколка на Северната дъга за 7 минути и 36,69 секунди, за да детронира Porsche Cayenne Turbo GT (7:38,92), подобрявайки рекорда с повече от две секунди.
Audi все пак ще продава обикновено RS Q8 с V8, който развива 591 к.с. (с 40 коня по-малко от Performance). Изборът на този вариант означава и загуба на въртящ момент, който при стандартния модел е 800 Нм. Това обаче не означава, че обикновеното RS Q8 е кой знае колко по-бавно, тъй като то вдига 100 км/ч от място за 3,8 секунди. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, но ограничителят може да бъде преместен на 280 или на 305 км/ч.
И двата варианта на модела следват промените, които видяхме миналата година при Q8 и SQ8, но имат различна предна решетка с форма на пчелна пита. Шарката се простира върху разширените въздухозаборници, за да придаде на RS моделите по-агресивен външен вид. В съответствие с най-спортните автомобили на Audi има овални накрайници отзад. Моделът Performance получава новоразработен по-лек ауспух с намалено обратно налягане и по-дълбок саундтрак. Опционалната RS спортна изпускателна система издава още по-голям шум.
RS Q8 получава още матрични LED фарове и лазерни дълги светлини, докато OLED задни светлини имат пет персонализирани светлинни подписа. Ако се чувствате приключенски настроени, Audi предлага 23-цолови джанти в матово злато с меки гуми 295/35. Керамичните спирачки се предлагат срещу допълнително заплащане и се доставят с 440-мм предни и 370-мм задни дискове.
Тези модели Q8 от висок клас се предлагат с перфорирани спортни седалки с шевове тип „пчелна пита“. Audi обвива волана с алкантара и използва микрофибър от рециклирани бутилки за селектора на скоростите и други части.
За по-голям комфорт адаптивното въздушно окачване е стандартно и може да регулира височината на возене с до 9 см. Има дори електромеханична активна стабилизация при накланяне и завиване на задните колела.
В Audi RS Q8 струва 141 900 евро в Германия, където моделът Performance се продава на дребно от 155 700 евро. В Европа поръчки за новия спортен SUV ще се приемат от 27 юни.
Още снимки на новото Audi RS Q8 - вижте в галерията: