fallback

Автомобилни механици посочиха най-надеждните марки

17 000 сервиза в Испания са участвали в проучването

Обикновено класациите за най-надеждни автомобили се правят от автомобилни издание след допитване до експерти и собственици, които разкриват с какви проблеми са се сблъскали със своите превозни средства. Испанското издание Recomotor обаче използва по-различен подход, като направи допитване сред тези, които всекидневно се сблъскват с повредите по автомобили.

В случая проучването е сред 17 000 сервиза и работилниците в страната, които посокват автомобилите от кои марки най-често влизат за ремонт, както и с какви повреди се сблъскват. Така могат да се определят най-надеждните и съответно най-малко надеждните марки и модели.

В случая върха на класацията за надеждност са Toyota и Honda - две японски марки, които се отличават със своята издръжливост и ниска честота на ремонти. В случая Toyota е лидер благодарение на модели като Corolla, Auris и Prius, а Honda заема второ място със Accord, Civic и CR-V, които също получават високи оценка за надежност от механиците.

След двата японски производителя в класацията се нареждат Lexus, Subaru и KIA, допълващи топ 5 на най-надеждните марки. Тези брандове са успели да запазят положителна репутация въпреки нарастващото използване на модерни технологии в съвременните превозни средства.

На обратния полюс са Jaguar и Jeep са марките, които дават най-много работа на механиците в Испания. При тях основните проблеми са в електрониката и двигателите. По средата на класирането се намират Smart и CUPRA, при които се отчитат често повтарящи се проблеми съответно в електрическите системи и скоростните кутии.

Най-честите повреди:

Електрически повреди (30%): Те включват проблеми с батерии, бушони, електрически крушки, ключалки, прозорци и кабели. Най-често от тези повреди страдат модели от марките FIAT, Jaguar и Land Rover.

Спирачна система (12%): Засяга помпи, тръбопроводи, дискове, барабани и спирачни кабели. Volkswagen и Mercedes са най-засегнатите марки.

Електроника и запалване (20%): Проблемите с електрониката и запалването са често срещани при Land Rover и FIAT.

Горивна система (15%): Включва повреди в карбураторите, горивните помпи, инжекционните системи и системите против замърсяване, като Citroën и Ford са най-засегнати.

Двигател (13%): Повреди в елементите на двигателя, които засягат предимно Citroën и Peugeot.

Кормилно управление и окачване (10%): Проблеми с амортисьорите, кормилното управление, осите и гумите, като с по-голяма честота те се срещат при Renault и Tesla.

Климатик (8%): ​​повредите в климатичните системи са по-чести при Mercedes и Smart.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Петьо няма откъде да знае,че карбураторите "умряха " през '90год.на миналия век.Петьо е само копи пейст и добре че е гугъл ,да му преведе статиите от другите автомобилни издания.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Какви карбуратори през 2024 година, Петърчоооо, Петърчо. Елементарни неща не знаеш. Последно Голф 2 имаха карбуратори (само някои), но повечето им конглокенти вече бяха минали изцяло на инжекциони. От 35 години новите коли не са с карбуратори.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Пешко, кви карбуратори те гонят, бе момче?Ех, тоя гугле транслейт?
  • #1
    ПоКУРко ( преди 5 месеца )
    БМВ са Бетон, напук на всички Завистници! Никакви Повреди и Ремонти!
fallback
Последни