fallback

Автомобилни механици посочиха най-надеждните марки

17 000 сервиза в Испания са участвали в проучването

Обикновено класациите за най-надеждни автомобили се правят от автомобилни издание след допитване до експерти и собственици, които разкриват с какви проблеми са се сблъскали със своите превозни средства. Испанското издание Recomotor обаче използва по-различен подход, като направи допитване сред тези, които всекидневно се сблъскват с повредите по автомобили.

В случая проучването е сред 17 000 сервиза и работилниците в страната, които посокват автомобилите от кои марки най-често влизат за ремонт, както и с какви повреди се сблъскват. Така могат да се определят най-надеждните и съответно най-малко надеждните марки и модели.

В случая върха на класацията за надеждност са Toyota и Honda - две японски марки, които се отличават със своята издръжливост и ниска честота на ремонти. В случая Toyota е лидер благодарение на модели като Corolla, Auris и Prius, а Honda заема второ място със Accord, Civic и CR-V, които също получават високи оценка за надежност от механиците.

След двата японски производителя в класацията се нареждат Lexus, Subaru и KIA, допълващи топ 5 на най-надеждните марки. Тези брандове са успели да запазят положителна репутация въпреки нарастващото използване на модерни технологии в съвременните превозни средства.

На обратния полюс са Jaguar и Jeep са марките, които дават най-много работа на механиците в Испания. При тях основните проблеми са в електрониката и двигателите. По средата на класирането се намират Smart и CUPRA, при които се отчитат често повтарящи се проблеми съответно в електрическите системи и скоростните кутии.

Най-честите повреди:

Електрически повреди (30%): Те включват проблеми с батерии, бушони, електрически крушки, ключалки, прозорци и кабели. Най-често от тези повреди страдат модели от марките FIAT, Jaguar и Land Rover.

Спирачна система (12%): Засяга помпи, тръбопроводи, дискове, барабани и спирачни кабели. Volkswagen и Mercedes са най-засегнатите марки.

Електроника и запалване (20%): Проблемите с електрониката и запалването са често срещани при Land Rover и FIAT.

Горивна система (15%): Включва повреди в карбураторите, горивните помпи, инжекционните системи и системите против замърсяване, като Citroën и Ford са най-засегнати.

Двигател (13%): Повреди в елементите на двигателя, които засягат предимно Citroën и Peugeot.

Кормилно управление и окачване (10%): Проблеми с амортисьорите, кормилното управление, осите и гумите, като с по-голяма честота те се срещат при Renault и Tesla.

Климатик (8%): ​​повредите в климатичните системи са по-чести при Mercedes и Smart.

fallback
  • #14
    до Хосе ( преди 4 месеца )
    Лексус и Субару са японски. Между Лексус е по-луксозна , по-качествена и по-скъпа Тойота. Иначе казано - немат нищо общо баце.
  • #13
    Галин ( преди 4 месеца )
    Това за Фиат е вярно . Сменях инсталацията на задния капак . Акумулатора смених с нов който се изтощи на първата седмица. Оказа се проблема в панела за управление на шофьорската врата . Вакуумната помпа на двигателя . Това е Фиат Фриймонт .
  • #12
    Док ( преди 4 месеца )
    Ако същото проучване се направи в Япония, ще излезе, че въпросните много надеждни марки са най-чупливите, според японските автомонтьори, по причина, че сред милионите японски коли се мъдрят 20 000 европейски. С други думи, малкия брой, обуславя малката вероятност да попадат в съответен сервиз. В Европа е обратно.
  • #11
    Хосе ( преди 4 месеца )
    След двата японски производителя в класацията се нареждат Lexus, Subaru и KIA,Киа знам, че е корейска, ама предните две някой има ли идея какви са? Щото аз си мислех, че и те са японски, ама не. Добре е, че Тойота и Лексус нямат нищо общо.
  • #10
    До пост номер 5 - Ан ( преди 4 месеца )
    Кога последно сте шофирали нова Тойота, произведена в Япония за Европа. Птам за един приятел, щото той твърди, че е нормално още да се зацепва климатика с шайба и ремъци. От Тойота биха го изгледали много странно ;)
  • #9
    Якишен Моторишен ( преди 4 месеца )
    Е това е голяма "новина". Всеки имащ бегла представа от автомобили знае, че японците са все още номер 1 и с малко зад тях са корейците. Хонда и Тойота безспорно са супер, но и марки като Сузуки, Мазда, Митсубиши, Дайхатсу, и определени (подчертавам определени) модели на Нисан не са никак, ама никак за подценяване. За останалите хора има сервизи и немски, италиански и френски "автомобили".
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    По-отнесено проучване не бях срещал. Като изключим дефектите при проектиране, всичко друго е според начина на използване и стила на шофиране. Азбука като отивам за работа имам 20-тина км потеглям сменям предавките до 4-та и съм стигнал, няма задръствания, няма светофари... Колегата за 5 км прокопсва много повече колата.
  • #7
    Хайл14/88 ( преди 4 месеца )
    #7 като зареждаш нафта от всякъде ще ти се запуши карбуратора естествено.слагай газова като мен и нямаш проблеми ;)
  • #6
    Сису ( преди 4 месеца )
    За Дачия нищо не казват. Сигурно не влиза в сервиз.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Тези брандове са успели да запазят положителна репутация въпреки нарастващото използване на модерни технологии в съвременните превозни средства." Това е най-важното изречение от статията. Въпросните модерни технологии се забелязват при другите марки, но не и при тези двете. Това е и причината в някои отношения те да имат по-висока надеждност от другите марки. Но предвид че пазарът търси съвременни технологии, 90% от него не би си и помислил да си купи японско. За всеки влак си има пътници.
fallback
Последни