На много хора им се иска да видят нова Toyota MR2 и/или ново поколение на Celica, но японската компания не може да оправдае разходите за изследвания и разработки за създаването на подобни нишови продукти. Затова и тя прибегна до сътрудничество със Subaru за създаване на GR86 и BRZ и с BMW за Supra и Z4, което позволи разделяне на разходите.
Сега Toyota иска да продължи да действа по същия начин, като това беше подчертано още веднъж от президента на Gazoo Racing - Томоя Такахаши. Пред австралийски медии той заяви, че в плановете на марката влиза създаването на нови спортни коли, но сметките показват, че това няма да донесе ползи на марката.
„Пазарът на спортни спортни автомобили ще се свие в бъдеще. Затова няма как да държим тези автомобили да бъдат изцяло от една марка като Toyota. Сътрудничеството между марките ще се увеличи в бъдеще, за да може разходите да бъдат разпределени и така проектът за спортни кола да стане финансово осъществим“, обясни Такахаши.
В момента в Toyota все още не са решили с кои други автомобилни производители да обединят усилията си, така че появата на нов спортен модел в близко бъдеще е малко вероятна. Това се отнася и за нова Toyota Celica, анонсирана през октомври 2023 г. от президента на Toyota - Акио Тойода, която най-вероятно ще се появи чак след няколко години.
В същото време обаче Toyota вероятно ще се пробва в един друг сегмент - на спортните SUV. Според Такахаши подобен модел е „крайно необходим“ за тези, които се нуждаят от пространство и искат удоволствие от шофирането. И е напълно възможно Toyota сама да реализира подобен проект, който няма да бъде толкова скъп, колкото създаване на нова спортна кола.