fallback

Може ли ангренажната верига да бъде вечна?

Някои я считат за по-добър вариант от ремъка, но и с нея трябва да се внимава

На теория ангренажната верига, която синхронизира въртенето на коляновия и разпределителния вал в долната и горната част на двигателя, е механизъм, който при правилна работа и липса на дефекти може да издържи целия експлоатационен живот на автомобила. Въпреки това, поради дефекти в конструкцията, неправилна употреба или дефектни материали, някои превозни средства получават проблеми с веригата, които са трудни за коригиране и удрят сериозно по джоба на собственика.

Експерти от изданието Speedme посочиха какви проблеми може да се появяват с този важен механизъм, как те да бъде избегнати, ако това е възможно, и съответно как да бъдат решени по най-лесния за собственика на превозното средство начин.

Конструкция на механизма с верига

За разлика от класическите задвижващи механизми, работещи с ремък, които изискват подмяна приблизително на всеки 100 000-150 000 км, производителите често обявяват своите верижните задвижвания като „много издържливи“ и дори „вечни“. Според инструкциите те може да не изискват подмяна през целия живот на автомобила или да се нуждаят от подмяна и наблюдение след пробег над 200 000 км.

Проблемът е, че понякога грешките се появяват рано, а след това вече е твърде късно. Ангренажната верига рядко се къса, но разтягането й може да доведе до сериозни проблеми като прескачане на веригата и бутала, които се срещат с клапаните, което от своя страна може да причини разрушаване на главата на цилиндъра и дори на целия двигател. Най-лошото в тази ситуация е, че за да се оценят щетите, двигателят трябва да бъде разглобен, което само по себе си е скъпа процедура.

Как да се удължи живота на верижното задвижване?

Редовната смяна на маслото е ключова. В случай на двигатели, оборудвани с верижно задвижване, се препоръчва смяна на двигателното масло на всеки 10 000 км, дори ако производителят посочи по-дълъг интервал. Това ще позволи на обтегачите, отговорни за опъването на веригата, да функционират правилно.

Един от първите признаци на проблеми с веригата може да бъде характерен шум, като почукване или тракане. Ако реагирате навреме на тези сигнали, можете да предотвратите сериозни щети. Също така е важно при смяна на частите на верижното задвижване да смените водачите, зъбните колела, обтегачите и крепежните елементи, които се износват с времето.

Стилът на шофиране също играе важна роля за удължаването на живота на ангренажната верига. Препоръчително е да се избягват резки ускорения, докато двигателят не загрее до работна температура, също така смяната на предавките трябва да става при по-ниски скорости, а педалът на газта не трябва да се натиска докрай. Едва след като маслото се разпредели равномерно в двигателя и той достигне работна температура, може да се използва пълната му мощност.

Разходите за подмяна на веригата не са малки

Цената за подмяна на задвижване на веригата за синхронизация може да варира значително в зависимост от марката и модела на превозното средство, типа двигател, автосервиза и всякаква допълнителна работа, която може да се наложи.

Самото верижно задвижване на времето има своите предимства и недостатъци. При правилна поддръжка и експлоатация може да издържи дълго време, но когато възникнат проблеми, отстраняването им може да бъде трудно и скъпо. Вниманието към детайла и редовната поддръжка ще помогнат за избягване на големи повреди и ще удължат живота на вашия автомобил.

fallback
  • #8
    Може. При старите ме ( преди 5 месеца )
    При 124 и при 210 преди фейса,нямат късане.Изкарват по 1 милион км.
  • #7
    raiders ( преди 5 месеца )
    Що за глупости, няма вечни неща, особено дръгели дето не си знаят км в българия. Добре, че има хора с комп. диагностика и вече се хваща всичко. Моята кола е 2008г., купена 2016 на 300 000км, сега е на 350 000км, бензин 1.6 4 цил. с верига коята не се чува... божа работа още колко ще изкара. Затрака ли като дизел е за смяна.
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Кога ще научат хората че "вечни" неща няма.. има по-държеливи, но като се излъжеш с италианка на "истински" 120 000км - тая верига е направо за смяна с обслужването.
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Преди 3 години от официалния сервиз ми искаха 1400юро за това упражнение, като 800 бяха за работа (75/ч).
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    От гледна точка на здравината и надеждността най добре е директно със зъбни колела. Естествено тази конструкция също има недостатъци. По скъпа е, по тежка, по шумна, и с по ниска ефективност въпреки че има повишена прецизност на валовете. Най ефективно е със ремък, най малка загуба, най леко, най безшумно и най евтино. Но и най често трябва да се сменя. И вариант без разпределителни валове. Електромеханични клапани със соленоиди управлявани от компютър.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Дръг фактор е колко е дебела самата верига, дали е двойна (по-скоро отживелица вече) или единична. Ако има и от новоите газоразпределитрлни механизми, където и на техните зъбни колела се получава износване, някои се сменят нацяло - финансово ремонта става солен.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Драмата за мен е, че гадовете производители като сложат верига, смяната й най-често изисква примерно целият двигател да се извади или да разглобиш цялата предница. А колите като дойдат при нас "доживота" им вече е минал и веригата трябва да се смени. Когато сложат ремък, все пак оставят някаква ремонтнопригодност, така че дори и да се налага периодично да се сменя, поне не е двуседмична драма.
  • #1
    Караколев ( преди 5 месеца )
    пОЛЕЗНО ЗАОСТРЯНЕ НА ВНИМАНИЕТО! В началото има една малко странна фраза: "някои превозни средства получават проблеми с веригата, които са трудни за коригиране", което може да остави условно погрешни впечатления за ремонтиране на веригата. Проблемите се решават с професионална СМЯНА. А като разглобиш всичко за смяна, сменя се пълен комплект.
fallback
Последни