IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Притежавате хибриден автомобил, но знаете ли с какво масло трябва да работи?

Този вид задвижване си има някои особености, с които собствениците трябва да се съобразяват

Голяма част от автомобилните анализатори прогнозират, че още до 2025 година всеки четвърти продаден автомобил в света ще бъде хибрид. Дали това ще се случи, времето ще покаже, но е факт, че делът на хибридните автомобили в световния автопарк нараства бързо. Много собственици на такива автомобили обаче се чудят кое моторно масло ще бъде оптимално за защита на двигателя на хибридна кола.


хибриди


Хибридните автомобили се различават от нехибридните. Техните двигатели работят в режим на спиране и тръгване, като превключват на електричество при ниски скорости, за да задвижат автомобила. По време на нормално градско шофиране двигателят обикновено се използва само за кратки периоди и през повечето време задвижването се захранва от електричество. Ето защо температурата на двигателя с вътрешно горене в хибридния тракт е с по-ниска с приблизително 40°C в сравнение с температурата на двигателя на обикновен автомобил.

Някои хибридни двигатели могат да спрат, да преминат към електричество и да рестартират до 500 000 пъти през целия си живот, което на практика е 10 пъти повече от нехибридните двигатели. Експертите са на мнение, че при липса на високи температури водата и другите замърсители не се изпаряват, което повишава общата чувствителност на двигателя към замърсяване.


масло за хибриди


Характеристиките на хибридните двигатели, за които говорихме по-горе (по-ниска температура, често рестартиране, рискове от замърсяване), пречат на стандартните масла да защитят двигателя от разрушителното износване възможно най-добре. Тези нови условия са предизвикателство за моторните масла. Ето защо големите световни производители на масла започнаха да разширяват гамата си, като пускат на пазара масла, специално предназначени за хибриди.

Този нов вид масло е проектиран да издържи на тежките тестове на съвременните хибридни двигатели. Свойствата осигуряват 50% по-добра защита от износване при ниски температури и рестартиране на двигателя. Маслото, което отговаря на новите изисквания за хибридни превозни средства се предлага най-често в два класа на вискозитет: 0W-16 и 0W-20, но задължително на него трябва да е обозначено, че е за хибридни силови трактове.


0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо до чичо 7 ( преди 3 седмици )
    Опитах се културно да ти кажа чичо 7ми, че коментара ти по-долу е неуместен и не е по темата която се коментира. А какво ще се случи да сме живи и здрави да го видим и да може да се дикоснем и радваме на нови технологии и ние
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До чичо Кольо от 7 ( преди 3 седмици )
    Аз съм младеж на 50. И също не съм Ванга, но мисля да направя смело предположение, че бъдещето на леките коли е електрическо. Скоро няма да има значение кой е най-добрият хибрид.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо до 6ти ( преди 3 седмици )
    Предполагам че имаш предвид филтър с малък охлаждащ вентилатор на хибридната батерия, който липсва при 1ва и 2ра генерация и батерията прегрява.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 седмици )
    Чичо Кольо не е инженер, пpост чичко съм. На въпроса обаче с въпрос - Гост, наистина ли мислиш, че хибридите на Хонда или Тойота трябва да сменят двигател след всяко каране на магистрала през лятото? Не забравяй твзи двигатели са направени да вървят с 0w16 и обратното е истина - 0w16 е направено за да се слага в тези двигатели. Даже някой от новите хибриди на Тойота работят с 0w8 за още по-висока ефикасност на двигателя.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Е добре де, а какво се случва с това масло 0-16, ако карам 500-700км по магистрала на 35гр жега натоварен със семейство за море с скорост 100-110 и се движа само на ДВГ, както е при хибридите на хонда. Ако няма охлаждане на масло двг е заминал
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 седмици )
    Чичо Кольо не разбира какво искаш да кажеш бе младеж номер 7??? Ни си говорим за консумативи и части на хибриди, и че те не искат много, и тн, а ти младеж за бъдещето говориш...Още съм само чичо и не мога да предсказвам бъдещето, като стана дядо (като баба Ванга) тогава ще говорим
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 4, 5 и 6 ( преди 4 седмици )
    Има една приказка "Скарали се двама за слама". Съгласен съм, че още десетина години тази технология ще има значение при новите автомобили, но след това ще замре. Бъдещето идва и според мен то няма да е хибридно
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до чичо Кольо ( преди 4 седмици )
    Може би не се изразих много правилно. Като грижи са не големи но по скоро на 1ва и 2ра имат някой недомислени неща в хибридната система, ако не се лъжа нещо по термомениджмънта и задвижване беше. 3та вече става, на моята кола е такава, 4та е доста добра, а 5та както казах супер.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 седмици )
    Всеки автомобил си има проблеми - 1ва до 3та генерация горят масло, якой хвърлят гарнитура, искат си редовна поддръжка, всички имат проблем с водна помпа за това си искат поддръжката на време....но като цяло като видиш колко примера с много 500к+ километри има в youtube.... някой от тях дори с оригинални спирачки, много от тях без никакви ремонти....Просто са изключително надеждни всички генерации - разбира се всяка следваща подобрява предходната, за разлика от някой други производители
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до чичо Кольо ( преди 4 седмици )
    За приуса не си съвсем прав. От 1ва до 3та си имат грижи, като с всяко следващо поколение на хибридната система си ги чистят. 4та, която я слагат на ярис, корола и камри е вече доста рафинирана. 5-та вече е супер добра, но все още няма навъртяни километри с нея да се види дали няма да излезе нещо.