Регулаторите на още няколко големи пазара, включително и в Европейския съюз, може да последват примера на японските власти и да блокират продажбите на автомобили Toyota, съобщава Bloomberg.
Акио Тойода, председател на Toyota, отговори на кризата, като заяви, че тестовете са проведени при по-строги условия от тези, изисквани от японските разпоредби, и увери, че превозните средства са безопасни за шофиране. Той обаче призна значителни пропуски в процеса на сертифициране и поднесе извинения. „Ние пренебрегнахме процеса на сертифициране и масово произвеждахме колите си, без да предприемем необходимите предпазни мерки“, отбеляза Тойода по време на пресконференция на 3 юни.
Toyota, която миналата година бе най-големият производител на автомобили в световен мащаб, призна, че този проблем ще засегне две от производствените й линии, които общо произвеждат около 130 000 автомобила годишно.
Това идва в критичен момент, когато компанията се подготвя за годишното събрание на акционерите следващата седмица. Скандалът доведе до сериозна обезценка и на ценните книжа на компанията, след продължителния им ръст в предишните месеци.