fallback

Тази Toyota навъртя 1.4 милиона километра за пет години!

Собственикът на пикапа е изминавал средно по 643 км всеки ден, и е похарчил 150,000 долара за бензин

Средният годишен пробег на един български шофьор е под 15,000 километра. Но един американски собственик на Toyota Tundra е успял да изминава повече... всеки месец от 2018 година насам. За по-малко от шест пълни години човекът е навъртял с пикапа си 878 987 мили, или 1 414 592 километра! Това е горе-долу колкото две пътувания до Луната и обратно. Информацията бе потвърдена от официалната сервизна мрежа на Toyota в САЩ.                 Автомобилът, осъществил това забележително постижение, е Tundra второ поколение с 5.7-литров i-Force MAX V-8 - двигател, разработен от японците специално за американския пазар и произвеждан в САЩ. Дори и след почти 1.5 милиона километра, моторът е още в оригиналното си състояние. Шестстепенната ръчна скоростна кутия е била подменена при около 800,000 км пробег. Сервизната книжка показва сменени шарнири, но никакви други ремонти освен редовното обслужване.                 Американски медии пресметнаха, че за да навърти такъв километраж, собствентикът е трябвало да изминава средно по 643 км всеки ден, по 4500 км седмично и по 18 024 км всеки месец. При средния разход на Tundra, това прави около 150,000 долара само за гориво. Няма информация какъв е по професия собственикът и защо е шофирал толкова много.                 Парадоксалното е, че това дори не е рекордно постижение. През 2018 американката Фара Хейнс нашумя, след като успя да направи 1.64 млн. километра със своя Hyundai Elantra само за пет години. Хейнс, който се занимаваше с куриерски услуги, получи безплатно чисто нова Elantra от корейския производител. Абсолютният документиран рекорд обаче принадлежи на някой си Фил Масела, навъртял 1 милион мили (1.6 млн. км) със своя Ford F-250 само за четири години между 2006 и 2010.       

 

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това го сметнах още преди три дни, когато качихте първата статия, остава въпросът с какво се занимава че да ги навърти. Влекачите правят и по 2 млн с двигатели от 5-6л ,пробегът не е новина.
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Сметнал съм времето за зареждане с настоящите 250 kW мощност на пикапа на Тесла и максималния разход който му дават. Ако кара по икономично ще изхарчи по-малко пари и ще зарежда по-малко време. За тундрата е смятана по минималния разход по каталог, който както знаем няма нищо общо с реалността. Засега зарядната мощност на пикапа на Тесла е ограничена и ще бъде вдигната в бъдеще. Времето за зареждане ще намалее, а с по-голямата батерия пробегът ще се увеличи.
  • #5
    До 4 ( преди 4 месеца )
    Зависи как са разпределени километрите. Примерно първите 400-500 км всяка сутрин отнемат 10 секунди от времето на шофьора и струват около 20 лв на нощна. В идеалния случай 365 дни по 400 км заредени на нощна правят 146 000 км - 730 000 км за пет години. Останалите 250 км на бързи зарядни станции. Необходими са около 75kWh, които на 250 kW зарядна се зареждат за 18 мин и струват 50 лв. Общо 70 лв за дневните 650 км 10,80лв/100км. 150 000 лв за 1,4 милиона км. Остават 500 000лв за нови батерии
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    3, притакова сравнение, бих бил любопитен, ако беше на ток, колко време щеше да прекара в зареждане? И съответно колко са разходите за енергия
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Грешил съм. Първоначално бях сметнал че е изхарчил около 600 000 лв по нашите цени за гориво. 150 000 долара за гориво в САЩ при цена около левче за литър означават по-скоро около 700 000 лева за горивото наши цени.
  • #2
    motofen ( преди 4 месеца )
    Убийсвено е да ти минава половиния живот в автомобилна седалка. А, "Тундра"-та е ясна, изключителен автомобил!
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Претоплена статия? Нямаше ли я преди 2-3дена?
fallback
Последни