Собственикът на пикапа е изминавал средно по 643 км всеки ден, и е похарчил 150,000 долара за бензин
Средният годишен пробег на един български шофьор е под 15,000 километра. Но един американски собственик на Toyota Tundra е успял да изминава повече... всеки месец от 2018 година насам. За по-малко от шест пълни години човекът е навъртял с пикапа си 878 987 мили, или 1 414 592 километра! Това е горе-долу колкото две пътувания до Луната и обратно. Информацията бе потвърдена от официалната сервизна мрежа на Toyota в САЩ.
Автомобилът, осъществил това забележително постижение, е Tundra второ поколение с 5.7-литров i-Force MAX V-8 - двигател, разработен от японците специално за американския пазар и произвеждан в САЩ. Дори и след почти 1.5 милиона километра, моторът е още в оригиналното си състояние. Шестстепенната ръчна скоростна кутия е била подменена при около 800,000 км пробег. Сервизната книжка показва сменени шарнири, но никакви други ремонти освен редовното обслужване.
Американски медии пресметнаха, че за да навърти такъв километраж, собствентикът е трябвало да изминава средно по 643 км всеки ден, по 4500 км седмично и по 18 024 км всеки месец. При средния разход на Tundra, това прави около 150,000 долара само за гориво. Няма информация какъв е по професия собственикът и защо е шофирал толкова много.
Парадоксалното е, че това дори не е рекордно постижение. През 2018 американката Фара Хейнс нашумя, след като успя да направи 1.64 млн. километра със своя Hyundai Elantra само за пет години. Хейнс, който се занимаваше с куриерски услуги, получи безплатно чисто нова Elantra от корейския производител. Абсолютният документиран рекорд обаче принадлежи на някой си Фил Масела, навъртял 1 милион мили (1.6 млн. км) със своя Ford F-250 само за четири години между 2006 и 2010.
Още по темата:
-
За 20 години експлоатация спортната кола почти не е ремонтирана
-
Двигателят на произведения през 1993 г. седан не е сменян (ВИДЕО)
-
Германец успя да навърти този пробег за малко повече от 20 години
-
Тези 15 машини са го направили с оригиналния си двигател