Акциите на Toyota паднаха с над 5% от 31 май - последния ден, в който се търгуваха преди да избухне скандала от 3 юни. Тогава стана ясно, че най-големият производител е спрял доставките за вътрешния пазар на три модела, тъй като те не отговарят на правителствените правила за сертифициране.
В скандала се оказаха замесени още няколко японски производителя - Honda, Mazda, Suzuki, Yamaha, при които също бяха открити нередности при тестове и сертифициране на нови модели. Най-сериозно обаче пострада именно Toyota, чиито акции са паднали с 5,4% миналата седмица. А това означава загуба на пазарна стойност в размер на 2,45 трилиона японски йени (15,62 милиарда долара).
Акциите на Mazda, вторият по големина автомобилен производител в Япония са паднали със 7,7% за същия период, като загубата на компанията е 80,33 милиарда йени (511,8 милиона долара) в пазарна капитализация миналата седмица.
Проверката от Министерството на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма също откри нередности в заявленията за сертифициране от други автомобилни производители Honda, Suzuki и Yamaha. Техните акции също падат - на Honda с 5,75%, на Yamaha с 2,2%, а на Suzuki - с 0,3%.