fallback

Cadillac иска да направи хиперкола

В компанията вярват, че SUV-овете са „необходимото зло“, както и че седаните ще оцелеят

Cadillac е проектирал някои невероятни концепции през годините, включително забележителния Cien от 2002 г. (на снимките) с мощен V12. Машината със средно разположен двигател така и не стигна до серийно производство, но луксозната марка на General Motors не се е отказала да пусне суперавтомобил или дори хиперавтомобил. Това беше разкрито от главният дизайнер на GM - Майкъл Симко, който говори пред австралийското издание Carsales.

„Можем ли да проектираме хиперавтомобил? Да. Искаме ли да построим такъв? Да. Но наистина ли ще го направим? Едва ли, това би било твърде много", коментира Симко, като добави, че не е задължително този автомобил да бъде електрически, но тази възможност не бива да се отхвърля.

Залагането на двигател с вътрешно горене би имало смисъл, като се има предвид, че състезателната кола V-Series.R е оборудвана с V8. Освен това амбициите на марката във Формула 1 (с Андрети) включват V6 мотор. Тимът Andretti-Cadillac се фокусира върху старт през 2026 г., след като кандидатурата му да се състезава през 2025 г. беше отхвърлена от FIA.

През 2026 г. новите разпоредби за двигателите в шампионата ще изискват използването само на устойчиви горива. Заслужава да се отбележи, че General Motors няма да стане производител на двигатели до 2028 г. По този начин, за първите два сезона във Формула 1, Andretti-Cadillac ще трябва да се обедини с друг доставчик на двигатели.

Хиперкола с емблемата на Cadillac не би била толкова пресилена идея, като се има предвид, че компанията има прецеденти с концептуални автомобили. Не само Cien, но и Sixteen от 2003 г. (на долната снимка) с неговия огромен V16 двигател. В компанията са убедени, че след като Ford иска да продава Mustang GTD за 325 000 долара, защо Cadillac да не се възползва от това и да не предложи кола на подобна цена.

В същото време Симко коментира и случващото се на пазара на „обикновените“ автомобили. Той определи SUV-овете като „необходимото зло", които са завладели пазара, когато шофьорите просто са искали да седят по-високо в колите си.

„SUV-овете са удобна и рационална покупка, но Cadillac остава ангажиран със седаните. Те са не само по-красиви и по-забавни за шофиране, но и по-ефективни като аеродинамика“, каза Симко, като допълни, че премиум-марката скоро ще пусне нов седан (или по-скоро лифтбек), но не разкри подробности.

fallback
fallback
Последни