fallback

Как да избегне плоските петна на гумите

Ако няма да карате дълго колата, напомпайте с по 0,2 бара отгоре или я местете на 2 седмици

Шофирането на автомобил, който е бил паркиран дълго време без да се движи, е често срещано в отпускарския сезон. И  може  да доведе до усещане за нестабилност при първите километри, което обикновено се дължи на деформация на гумите, известна като „плоски петна“. Автомобилът тресе, понякога се чуват и шумове.

 

“Плоските петна“ се получават заради теглото на колата, упражнено върху един и същи участък ог гумите за продължителен период. Въпреки че може да изглежда тревожно, плоските петна са доста често срещано явление и като цяло не са опасни. 

Има две категории: временни и постоянни. Първата се появява след продължително спиране на автомобила - от няколко дни до няколко седмици. Обикновено изчезва от само себе си след кратък период на шофиране, често километър. Обратно, постоянното плоско петно може да се появи след месец или повече бездействие, като се влоши от прекомерно натоварване. То изисква внимание, тъй като може да увеличи риска от необратими повреди на гумата и потенциални опасности при шофиране.

За да намалите риска от плоски петна, препоръчително е да вземете някои предпазни мерки, като например редовно да проверявате налягането на гумите. Малко увеличение, от порядъка на 0,2 бара, може да помогне за намаляване на риска от нежелани деформации по време на периоди на бездействие. Освен това често сме склонни да пренебрегваме безполезните предмети, които носим в автомобила си. Премахването на ненужното тегло ще облекчи натиска върху гумите.

 

Въпреки че изглежда неудобно, препоръчително е да местите колата си периодично, в идеалния случай на всеки две седмици. Този лесен жест ви позволява да променяте точките на контакт между гумата и земята, като равномерно разпределяте тежестта. По този начин предотвратявате образуването на плоски зони. 

Важно е да се отбележи, че повечето стандартни застрахователни полици не покриват щети от плоски петна. Някои обаче предлагат допълнителни опции, които могат да включват смяна на гума в случай на значителни щети. 

Разбира се, има и други, по-скъпи варианти.Те включват специални въздушни възглавници или „обувки“  за гуми. Но освен че струват много пари, са трудоемки, а и неприложими без гараж. Майстори препоръчват също и демонтаж на колелетата, ако например става въпрос за мотор, който със сигурност няма да карате 4-5 месеца. Но и там се изисква консултация със специалист. 

В заключение, плоските петна са неизбежно явление по време на периоди на продължителен престой на колата без никакво движение. Но с правилните мерки може да сведете до минимум рисковете.    

fallback
  • #4
    Илиян ( преди 5 месеца )
    Вдигането на трупчета е. " спаси гумите, съсипи тампоните по окачването"
  • #3
    Muzikanta ( преди 5 месеца )
    От голямо значение е класа на гумите!Ако са висок клас са по еластични и по устойчиви на деформации
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Имам четири пънчета с дебела гумена подложка, културна работа.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако колата няма да се кара дълго време примерно 6 месеца или 1 година тогава е най добре да се вдигне на подпори. При продължително стоене гумите на джиповете са най податливи на изкривяване и сплескване защото са балонни и по принцип са с по ниско налягане и не могат да се помпят толкова много като нископрофилните гуми а от друга страна джиповете са тежки по 2 тона и нагоре и сплескват гумите.
fallback
Последни