fallback

Как Volkswagen тайно направи Golf VR6 с 463 конски сили

Тази кола е оборудвана със спирачки Audi RS6 и джанти Lamborghini

В продължение на осем поколения Volkswagen Golf излезе в множество специални версии. Най-търсените бяха оборудвани с 6-цилиндрови двигатели, но гамата VR6 приключи с петото поколение на модела. Екипът от Волфсбург обаче построи прототип на Golf (Mk6) със същия двигател. Ако колата беше пусната в производство, тя щеше да бъде най-мощният Golf, правен някога.

Сега колегите ни от Motor1 разкриват подробности за това 6-цилиндрово превозно средство, което така и не видя бял свят. Според Енрико Белц, ръководител на отдела за комуникации и връзки с медиите, Golf (Mk6) с VR6 е уникален, като е произведен през 2009 г. Той е предшественик на Golf R (Mk6) и има 3,2-литров двигател от Rothe - състезателен отбор по моторни спортове. Шестцилиндровият двигател е базиран на същия двигател, който задвижва Golf R32 (Mk5).

Докато оригиналният двигател с естествено пълнене развиваше 247 к.с., неговата еволюция е оптимизирана за 463 к.с. Въртящият момент също е значително увеличен - от 320 Нм на 520 Нм. Подобренията включват турбокомпресор Garret GT35, персонализирани бутала, нов всмукателен колектор, различни инжектори и ръчно заварени алуминиеви тръби под налягане.

Този Golf Mk6 имаше нещо повече от шестцилиндров двигател. Volkswagen му даде предните спирачки на Audi RS6 и 19-цоловите джанти на Lamborghini. В допълнение, компактният седан получи комплект окачване Bilstein B16 и леко модифициран интериор, покрит с алкантара и с кожено табло с контрастни декоративни шевове.

Данните за производителността не се разкриват, но колата би трябвало да е „джобна ракета“ предвид високата си мощност и сравнително ниското собствено тегло от 1360 кг. Добавете към това система за задвижване на четирите колела и седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и ще получите истинска бомба. Моделът от пето поколение, оборудван с DSG, достига от 0 до 100 км/ч за по-малко от шест секунди. Volkswagen казва само, че този малко известен прототип може да достигне скорост от над 250 км/ч.

Колкото до това, което се случи с колата, тя беше използвана известно време, преди да стане постоянен член на автопарка на Volkswagen Classic. Германската марка реши да разкрие Golf VR6 (Mk6) като част от 50-годишния модел. Той ще бъде изложен пред публика на GTI Fanfest във Волфсбург между 26 и 28 юли.

Междувременно единственият по рода си Golf наскоро беше представен във видео на Halle77 с участието на шефа на VW Томас Шефер. Прототипът VR6 беше прикрепен към диностенд, където разви 457 к.с. и 531 Нм въртящ момент, така че малко по-малко мощност, но малко повече въртящ момент в сравнение с фабричната мощност.

Заслужава да се отбележи, че това не е последният Golf, произведен от VW с двигател VR6. Имаше и концепцията Golf Design Vision GTI от 2013 г. с VR6, който имаше два турбокомпресора за повече от 500 к.с. По-късно - през 2015 г. се появи Golf GTI Supersport Vision Gran Turismo с 503 к.с., доставени от VR6.

Производствените модели и прототипи VR6 нямат най-големия двигател, монтиран някога от VW в Golf. Този приз отива при GTI W12-650 - напълно луда концепция със своя средно разположен двигател от 641 к.с., базиран на поколението Mk5. Тя беше представена през 2007 г. с 6,0-литров агрегат от Bentley Continental GT, допълнен от чифт турбокомпресори и стандартни RS4 предни спирачки. Задният мост и спирачките идват от Lamborghini Gallardo.

fallback
fallback
Последни