Вече наличен в Европа или Китай, Volkswagen ID.7 трябваше да пристигне в дилърите в САЩ към края на тази година, но германската компания забави пускането на електрическия лифтбек от другата страна на Атлантика заради „променяща се пазарна динамика“. Сега дилърите на марката в САЩ публично подкрепиха това решение на производителя, тъй като са убедени, че подобна кола трудно би се продавала, особено като се има предвид, че тя ще струва над 50 000 долара.
По-голямата част от дилърите на Volkswagen в САЩ подкрепят отлагането на пускането на ID.7 на пазара. Това беше потвърдено от Джон Лучано - собственик на дилъра „Street Volkswagen“ в Амарило (Тексас) и член на Националния консултативен съвет на дилърите на Volkswagen.
„Нормално е да бъдем предпазливи, тъй като не знаехме точната цена. Това обаче определено е кола, която ще струва между 50 000 и 60 000 долара. Има ли шанс тя да бъде конкурентна? Определено не."
Антъни Скала, съсобственик на City Auto Group, която притежава три представителства на Volkswagen в района на Чикаго, също е категоричен, че ID.7 не е привлякъл интерес от страна на потенциални купувачи.
„Не мисля, че скъпият електрически седан в момента е опция за повечето американци. Кой ще плати 50 000 долара за седан, който няма логото на звездата (Mercedes), логото на четирите пръстена (Audi) или логото на BMW?“, пита Скала.
Дилърите отбелязват, че през последните години Volkswagen изпитва затруднения с продажбата на седани в САЩ. Докато Jetta все още остава популярна, Passat беше спрян именно заради ниски продажби. В същото време ID.7 е рекламиран като ефективен заместник на Arteon, който обаче никога не е бил особено популярен. В отговор Volkswagen промени гамата си, за да се фокусира предимно върху SUV.
В Европа ID.7 се продава от миналата година и според Volkswagen търсенето е по-голяма от очакваното, особено в Германия. В Китай обаче електрическият седан стартират неубедително представянето си на пазара, като отстъпва сериозна на конкурентите.