Ръководителите на Ford и General Motors (GM) представиха различните си виждания за бъдещето на хибридните превозни средства. Изпълнителният директор на Ford Джим Фарли обяви, че хибридите не трябва да се разглеждат като спирачка по пътя към пълна електрификация, докато изпълнителният директор на GM - Мери Бара, не вижда дългосрочна визия за хибридите.
На конференция в Бърнстейн Фарли каза, че много хибриди на Ford в САЩ вече са по-печеливши от техните бензинови аналози. Той подчерта, че хибридните превозни средства с удължен пробег са важна технология за бъдещето на индустрията. В същото време, според Бара, GM планира да произвежда plug-in хибриди от 2027 г., но вижда бъдещето в електрическите превозни средства.
Ford планира да увеличи продажбите на хибриди няколко пъти през следващите години и намали част от инвестициите си в електрически превозни средства, забавяйки производството им в Канада и САЩ. Фарли също отбеляза, че електрическите превозни средства не трябва да бъдат субсидирани и автомобилните производители трябва да се стремят да произвеждат рентабилни модели, захранвани с батерии, възможно най-бързо.
GM, напротив, вижда хибридите като временно решение и се фокусира върху електрическите превозни средства, за да отговори на по-строгите регулаторни изисквания. Бара подчерта, че хибридите не са крайната цел, тъй като те не осигуряват нулеви емисии.
И двете компании виждат ключови възможности за растеж в автономните технологии и софтуер. Фарли отбеляза, че китайските конкуренти превъзхождат западните компании в разработването на цифрови решения, които привличат потребителите, и че конкуренцията в бъдеще ще се определя от качеството и цената, установени в Китай.