Хибридната ера започва и за легендарното Porsche 911. Това е историческа повратна точка за иконата от Цуфенхаузен, която получава системата T-Hybrid за подобряване на ефективността, без да губи нищо по отношение на производителността. Всъщност хибридът, наречен GTS, е по -мощен от версията GT3, като обещава впечатляващо представяне на пътя, което да отговаря на името му.
Хибридната версия беше представена при фейслифта на модела. В случая външният дизайн на 911 е ревизиран за подобряване на аеродинамиката. За първи път Porsche интегрира всички функции на осветление в LED-фарове с матрична технология, състояща се от повече от 32 000 светлинни точки и способна да осветява пътя до 600 метра.
Отпред има и пет активни перки за вентилация, които могат да се регулират според нуждите за оптимизиране на аеродинамиката или за насочване на висок въздушен поток към радиаторите. Отзад светлинната лента е с преработен вид и с решетка с пет перки, които „избледняват“ в прибиращия се спойлер.
В Porsche са преразгледали някои аспекти на интериора на 911, който се предлага в стандартната двуместна конфигурация, докато вариантът с 2+2 места е опция. Системата за контрол на изживяването на водача на Porsche остава непроменена - с основни контроли, подредени на или около волана за лесен достъп при всички условия.
Контролите включват селектора на режима на задвижване и за първи път в 911 бутона за стартиране вляво от волана. Инструменталният клъстър е напълно цифров и се състои от 12,6-инчов извит екран със седем опции за показване, включително вдъхновеният от Porsche „класически“ дисплей с пет кръгли габарити и оборотомер. В центъра на таблото за управление има 10,9-инчов монитор, който също интегрира AppleCarplay и гласовия асистент на Siri.
Т-хибридната система, монтирана в GTS, се състои от 3,6-литров „боксер“, електрически турбокомпресор за отработени газове (способен да осигури до 15 допълнителни конски сили) и постоянен магнит синхронен двигател, интегриран в новата осемстепенна трансмисия с двоен съединител . Последният може да достави до 55 к.с. и 150 Нм повече при определени условия на шофиране. В допълнение, има батерия с 1,9 kWh с напрежение от 400 V.
Като цяло, хибридното 911, което е с 50 кг по-тежкото от предишното GTS, развива 541 к.с. и 610 Нм, от които 485 к.с. и 570 Нм се доставят изключително от двигателя с вътрешно горене. Това води позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3 секунди и максимална скорост 312 км/ч.
Заедно с хибридни вариант Porsche представи и обновеното 911 Carrera, което продължава да използва 3,0-литров боксер с 400 к.с. и 450 Нм. В този случай спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 4,1 секунди (3,9 секунди с пакета Sport Chrono), докато максималната скорост е 294 км/ч.
В допълнение към силовия агрегат, инженерите на Porsche са преработили и окачването. Хибридното 911 получава PDCC системата за активно управление на шасито и активна стабилизация на ролките. В допълнение, спортното окачване със системата PASM е електрически регулируемо, за да намали височината на возене с 10 мм.
Porsche 911 Carrera вече e достъпно за поръчка във версиите Coupé и Cabriolet, като първата започва от 133 686 евро, докато GTS Coupé струва най -малко 177 518 евро. Първите доставки на 911 Carrera се очакват в края на лятото, докато GTS ще пристигне при дилърите в края на 2024 г.
Още снимки на хибридно 911 - вижте в галерията: