fallback

Спор с дилъри обещава финансови проблеми за Porsche

Германският производител преговаря за изплащане на компенсации на търговци в Китай

Porsche преговаря с китайски дилъри за подобряване на отношенията, тъй като намаляващите продажби на електрически превозни средства принуждават автомобилната индустрия да преразгледа прехода от автомобили с двигатели с вътрешно горене. Обсъждат се промени в бизнес стратегиите и обслужването на клиентите, казаха от германската компания.

Porsche не предостави подробности за случващото се, но отбеляза, че двете страни планират да работят по-тясно заедно. Дялът на Porsche и други западни автомобилни производители на пазара на електрически превозни средства в Китай се е свил, тъй като местните конкуренти са увеличили присъствието си. Икономическото забавяне на Китай, подхранвано от кризата с недвижимите имоти, също отслаби общото търсене на електрически превозни средства, намалявайки цените и свивайки печалбите за производителите и търговците.

Китайските медии съобщават, че някои дилъри на Porsche в Китай искат компенсации за продажба на електрически превозни средства на загуба и изразяват недоволство от плановете за продажби за тази година. Миналата година Китай представлява около една четвърт от всички доставки на Porsche.

Доставките на Porsche за китайския пазар паднаха с 15% през 2023 г., като тенденцията продължи и тази година, като продажбите паднаха с 24% през първото тримесечие. Доставките до Северна Америка също са намалели с 23% през същия период, но това се дължи на митнически проблеми.

Напрежението между китайските дистрибутори и германските автомобилни производители не е нещо ново. През 2017 г. Audi, част от групата Volkswagen, уреди спор с китайски дилъри с изплащане на компенсации. През 2015 г. BMW плати на своите китайски търговци на дребно 820 милиона долара за покриване на загуби.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Правилното е да се каже, че продажбите на електромобили в световен мащаб нарастват. Но от друга страна, намаляват продажбите на електромобили на по-старите тромави и закостенели автомобилни компании, които произвеждат електромобили ей така между другото. Да отбият номера и по принуда, а не по желание. Това си личи от километри и със затворени очи. Затова клиентите не желаят да купуват електрическите им продукти, а предпочитат да си ги купят от компании, които приемат насериозно тази дейност.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "тъй като намаляващите продажби на електрически превозни средства принуждават автомобилната индустрия да преразгледа прехода от автомобили с двигатели с вътрешно горене." Кажете най-накрая с пълно гърло, че царя е гол и стига сте го увъртали? Не разбрахте ли от съседната статия че има нови царе, които могат да ви плащат статиите, а старите отказват да плащат, защото щели да си преструктурират разходите? Тези новите царе са истинската автомобилна индустрия вече. Останалите са отживеелица.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тайкана е пълен шит, то доста време им отне да го разберат дори ги подаряват като си вземеш истинско Порше за което се чака (реални ти ги продават насилствено ако искаш истинското Порше без да чакаш).
  • #1
    Честито ( преди 5 месеца )
    Голямото набълбукване за германците в Китай започна!Като свърши те няма да продават автомобили никъде освен в халифата около Мюмюнхен!
fallback
Последни