fallback

Над 1 от всеки 10 продадени нови коли в ЕС е електрическа

Продажбите на традиционни хибриди също растат, най-вече на големите пазари

През периода януари-април в ЕС са регистрирани 3,7 милиона нови автомобила, което представлява увеличение от 6,6% спрямо предходната година. Стабилен ръст се отбелязва на целия континент, особено в Германия и Испания, където се отчита увеличение от 7,8%. Във Франция продажбите се повишиха със 7%, а в Италия скочиха с 6,1%.

Дялът на бензинови и дизелови автомобили възлиза на 48,9% от пазара през април, което е спад от пазарния дял от 52,8%, който те имаха през април 2023 г. Това може отчасти да се обясни с увеличаването на дяла на хибридните превозни средства от 24,9% на 29,1%. Интересното е, че продажбите на бензинови автомобили се повишиха със 7,3% миналия месец до 328 967 единици, водени от ръста в Испания (+24,1%), Германия (+18,6%) и Италия (+14,1%).

Пазарът на дизеловите модели остана стабилен през април със 118 000 продадени единици, което представлява 13% дял. Продажбите на дизел са нараснали със значителните 28,1% в Германия, но са намалели с 21,1% в Италия, 19,3% в Испания и 18,1% във Франция.

Интересът към електрифицираните превозни средства продължава да нараства в целия Европейски съюз. Продажбите на традиционни хибридни превозни средства са скочили с 33,1% през април, водени от увеличение от 48,1% във Франция, 38,5% в Испания и 25,9% в Германия. През април са продадени общо 265 992 хибрида. Продажбите на plug-in хибриди са се увеличили с 3,7% миналия месец, достигайки общо 62 148 единици.

Регистрациите на електрически автомобили се увеличават с 14,8% миналия месец до 108 552 единици, като във Франция и Белгия бяха отчетени съответно 45,2% и 41,6% увеличения. Пазарният дял на EV се задържа стабилно на 11,9%. Между януари и април в ЕС са регистрирани 441 992 нови акумулаторни електрически автомобила, което е увеличение от 6,4%.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако на виаграта пише от всеки 10 пъти използване ще го вдигате над 1 път колко ще си купят.
  • #9
    до 2 ( преди 5 месеца )
    Това е една от гледните точки. Но има и друга: Франция може да си позволи тази схема, защото на пазара вече има поне два компактни и сравнително достъпни модела. Та схемата е помогнала донякъде, но горната причина е много по сериозен фактор за скока в продажбите.
  • #8
    до 7 ( преди 5 месеца )
    Отричането на реалността е сериозен психологически проблем. Съветвам ви да се лекувате.
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    това си е тавана на електрокарите 11,9%. . По нагоре нЕма ;) за това всички се връщат да продават двг ..
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Остричките, вие май още се самозалъгвате. 10% от пазара е ДАЛЕЧ над процента на риска за дадена нова технология. 10% е ширпотреба, доказан пазар. Много компании функционират успешно с продукти, представляващи 0,2% и по-малко от пазара. Както и да го сучете в болните си хейтърски мозъчета, мачът е свирен, и то не от съдията, а от публиката. А, и още нещо - този процент в Китай вече е 50.
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 3,напротив за толкова много тръбене за тези тролеи 1 на 10 си е чист провал.За теб чашата е на 3/4 пълна,за всички тя е напълно празна и се мята на дъното 1 капка колкото да направи петно на ризата.
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 1 подкрепям напълно
  • #3
    до 1 ( преди 5 месеца )
    Поредните доказателства, че си остър като задното на брадвата.
  • #2
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Това за Франция може да е по онази програма за 100-те евро. То няма човек който не би се възползвал от това - чисто нов автомобил за 100 евро месечно. Ако пуснат в България, аз също ще си купя електромобил за толкова пари. Повече давам за излизане по кръчмите, така че няма да са загубени пари. Между другото вчера видях първата причина, която ако живея в САЩ, бих си закупил електромобил. Застреляли някакъв актьор докато се опитват да му откраднат катализатора...
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Поредните доказателства за сриба на пазара на електромобилите и връщането към ДВГ
fallback
Последни