Напрежението между един от най-големите производители в света - Stellantis, и властите в Италия продължава да расте. Правителството на страната вече принуди концерна да промени името на първия електромобил на Alfa Romeo от Milano на Junior, тъй като не отговаря на закон, изискващ всеки продукт, който не произвежда в страната, да не може да включва национални емблеми или местни имена, тъй като така заблуждава потребителите.
Историята се повтори и с Fiat Topolino, който трябваше да остане без италианския флаг на каросерията си, тъй като се произвежда в Мароко. Позицията на властите доведе до конфискуването на 134 бройки от малкия електромобил от финансовата полиция, като колите все още не са освободени.
Сега предстои трети рунд, като той е свързан с новия Fiat 600е. Производителят ще трябва да премахне националния флаг, поставен на задната броня, тъй като електрическата кола се произвежда в Полша и по силата на споменатия вече закон не може да се счита за „италиански автомобил“, въпреки че разработката му е направена в Торино, откъдето идва и инвестицията за създаването на модела.
Агресивната политика на правителството спрямо Stellantis обаче среща сериозен отпор от страна на производителя. Само няколко дни след смяната на името на Milano от концерна обявиха, че един от символите на италианската автомобилна индустрия - Fiat Panda, вече няма да се произвежда на Апенините, а в Сърбия. Затова и името на легендарния модел ще бъде променено на Pandina.
Това е сериозен удар върху италианската индустрия, тъй като подобно решение означава сериозни съкращения в завода на Fiat в Неапол, където досега се сглобяваше Panda. Хиляди работници ще останат на улиците, а това едва ли ще се хареса на властите в страната. Нещо повече - от Stellantis заплашиха, че ще затворят всички свои заводи в Италия, ако правителството не промени политиката си. А това, поне засега, означава, че конфликтът само ще се задълбочава.