Висшите мениджъри в автомобилната индустрия обикновено тестват най-новите иновации, когато тяхната разработка практически е завършена и инженерите са се съсредоточили върху изпипването на финалните технически детайли преди влизане в производство. Тогава шефът на компанията трябва единствено да даде своето одобрение, което е много важно особено в областта на електромобилите.
Именно заради това е доста интересна реакцията на ръководителя на VW Group - Оливер Блюме, който имаше възможност да изпробва новото Audi Q6 e-tron преди старта на производство. Първият SUV с нулеви вредни емисии беше представен миналата пролет, като трябва да излезе на пазара през лятото. Това е модел, в който са инвестирани много човешки, технически и финансови ресурси.
„Бедствие" - така Блюме определя новия модел на Audi, след като го е тествал току-що, разкриват германските медии. Още по-интересен обаче е следващият коментар на шефа на VW Group, който засипва със суперлативи новото Porsche Macan в неговата електрическа версия. Странното в случая е, че Q6 e-tron и Macan на практика са идентични, тъй като споделят всички технологии, както и новата платформа PPE.
Според източници от концерна, проблемът в случая е в софтуера на подразделение Cariad. Той не функционира както трябва, заради което екраните в Q6 e-tron буквално замръзват за няколко секунди, след което работата на системата е бавна. И това се случва след 5 години разработка и огромни инвестиции, което явно е вбесило шефа на VW Group.
Вероятно би трябвало да се счита, че новият Macan също ще страда от подобни проблеми, но това не е така. Причината е, че софтуерът на модела на Porsche е различен. Производителят на спортни автомобили явно е бил наясно за проблемите на Caridad и се обърна към външен доставчик - Android Automotive на Google. Резултатът е различен и в Porsche разполагат със софтуер, който работи добре, докато в Audi тепърва трябва да решават какво ще правят. А това може да се окаже сериозен проблем за целия концерн.