Volkswagen показа обновения Golf GTI Clubsport, който официално ще бъде представен пред публика в последния ден на май по време на състезанието от сериите за издръжливост „24 часа на Нюрбургринг".
От компанията-производител рекламират обновения хот-хеч като „най-мощния Golf“ с предно предаване, но не разкриват най-важното - каква мощност ще има 2,0-литровия TSI двигател. Предшественикът развиваше 300 к.с. и 400 Нм, но дори те не можаха да му помогнат да счупи рекорда на Renault Megane R.S. Trophy-R за най-бърза обиколка на Северната дъга на „Нюрбургринг“.
Хечбекът ще се промени леко на външен вид, като ще получи различна оптика и подсветка на емблемата на радиаторната решетка. Стандартните 19-инчови джанти могат да бъдат заменени срещу допълнително заплащане с лети, всяка от които тежи само осем килограма.
Интериорът ще включва нов мултифункционален волан и медийна система, оборудвана с гласов асистент IDA и ChatGPT. Списъкът със стандартно оборудване ще продължи да включва диференциал с електронно управление на предния мост и специален режим на шофиране, който взема предвид топографията на Северната дъга. Адаптивното окачване DCC е опция.
По време на състезанието VW ще покаже и специален състезателен хечбек Golf GTI Clubsport. Той е разработен от подразделението на Volkswagen Motorsport и е оборудван с 2.0 TSI турбо двигател с 348 конски сили и 450 Нм въртящ момент, работещ със специално гориво - E20, разработено от Shell.
Това гориво помага за подобряване на ефективността на двигателя и също така е по-малко вредно за околната среда от обичайните смеси E5 и E10. Емисиите на въглероден диоксид тук са с 35-40 процента по-ниски, тъй като почти половината от горивото се състои от възобновяеми суровини - главно хранителни отпадъци.