fallback

В никакъв случай не слагайте в двигателя добавка за масло

Тези смеси са изключително популярни, но крият някои неприятни изненади

Добавки за двигателно масло се продават навсякъде и се рекламират, като полезни продукти, които, като се твърди, намаляват износването, удължават живота и на маслото, и на двигателя и почистват вредните отлагания. Но според едно проучване, включващо серия от лабораторни тестове и анализи в реални условия, маслените добавки имат потенциала да причинят много повече вреда, отколкото полза.

The Motor Oil Geek в YouTube прави въпросното проучване, като използва популярни добавки за масла на пазара, а идеята е да разбере дали тези добавки са полезни за поддържане на здравето на вашия двигател. Авторът с никнейм Lake Speed ​​Jr. работи 12 години като специалист по смазочните материали към Joe Gibbs Racing, така че ако някой знае как работи маслото, то това е той.

Speed ​​Jr. избра за този тест девет продукта - добавки за масло, които можете да намерите на рафтовете на всеки магазин за авточасти. Тези смеси са изключително популярни, но според теста е по-добре да ги оставите извън маслото на вашия двигател.

Важно е да разберете, че моторното масло вече е много сложна, прецизно формулирана смес. Проектирано е в лаборатория от екип инженери, които са го създали да работи при специфични обстоятелства. Добавянето на добавка към сместа, независимо колко добре е формулирана, винаги ще повлияе на свойствата на базовото масло. Резултатът, според Speed ​​Jr., е по-кратък живот на маслото и вероятно повече износване.

„Ако трябва да сложите добавка в маслото си, значи сте избрали грешното масло“, казва той. В теста за окисление Speed ​​Jr. открива, че добавките увеличават вискозитета на маслото и причиняват дисбаланси в сместа, намалявайки ефективността на маслото. В отделен тест той открива, че добавката извлича вода от атмосферата (наличието на вода в двигателя е лошо) и всъщност повишава температурата доста преди двигателят да достигне работна такава.

Добавките са особено опасни за двигатели с директно впръскване, казва Speed ​​Jr. Наличните големи количества калций и натрий всъщност могат да причинят нискоскоростно предварително запалване, което му дава потенциал да причини сериозни щети. Добавката повишава киселинността на маслото, отваряйки двигателя за повреди, причинени от корозия и прекомерно износване на лагерите.

Накратко, Speed ​​Jr. казва, че трябва да стоите далеч от маслените добавки и вместо това да изберете правилното базово масло за вашия двигател. „По същество, когато добавите добавка към вашето масло, то това е своеобразна химическа руска рулетка“, казва той.

Въпреки че добавките за масло са лоши, не трябва да отхвърляте добавките за гориво, според Speed ​​Jr. Всяка добавка за гориво от голяма марка съдържа химикал, наречен полиетерамин, детергент, който почиства инжекторите и премахва отлаганията в горивната камера.

Почистването на инжекторите означава по-добро разпръскване на горивото по време на процеса на горене, което води до повече мощност и по-голяма ефективност. Така че, ако искате да подобрите здравето на вашия двигател, започнете с горивната система, а не с маслото.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Сменяйте си маслото на време и ползвайте масло с норми предписани от производителя на автомобила.Това мисля,че е най-добрата превенция против износване на двигателя.
  • #13
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Карайте електрички и няма да се притеснявате за глупости
  • #12
    Устат Блендер ( преди 5 месеца )
    До Иван,студента от Германия:Същите "приказки на ухо"се говореха по времето,когато работеше "Плама" Плевен-че ползвали за суровина почти само отработени масла.Не знам дали е било така,но маслата(особено "Диона супер") бяха добри и...евтини.Все пак моята логика е:"Каквото е трябвало производителите са го направили!"
  • #11
    На 67 г. ( преди 5 месеца )
    Лекарствата вредни ли са човека?Същото е и с добавките към маслото.Фактори,причини и необходимостта са различни .Защо автомобили произведениза различни климатични зони са заредени с различни по свойства и предписани за употреба масла? И разбирачи, непознаващи свойствата на маслата държат за предписаното за северна Европа на автомобил работещ в България и Гърция ,примерно!
  • #10
    Иван ( преди 5 месеца )
    Като студент в Германия работих на бензиностанция в почивните дни. Шефът още тогава ми каза,да НЕ ползвам масла от европейски производители,защото са задължени да ползват до 30% стари масла с присадки. Задължението им идва от зелените фашисти,та затова ползвам за дизела си само американското масло Amsoil.В САЩ няма такива задължения и заради регенерациите сменям маслата на 8.000км,а не на 20.000,както е по ръководство. В България има 2 търговеца,от които купувам това масло.
  • #9
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ползвал съм Хадо на различни автомобили и само на голф 2 1.6 ez имаше нещо осезаемо. От един Ресурс така се влоши работата на двигател че сме их веднага маслото д ане го батисам - та не мерси. За добавки за скорости съм слагал на Бардал и разлика няма, обаче си бая че уж е хубаво и ги пази... За горивото на бърза турбо бензинка директно впръскване определено октан бустера се усеща супер, за дизела 1.5 к9к БДЦ също е добре
  • #8
    86-я ( преди 5 месеца )
    От както проф. Мермерски, направи неговите добавки по известни като Disel&Hero, за гориво и масло, не съм пропуснал да слагам и в горивото и в маслото, вече повече от 5 години За сведение карам с масло Ravenol 5w30.
  • #7
    Джоган 157 ( преди 5 месеца )
    Слагам ,като добавка само "патоки" от ракиджийницата на течността за чистачките- особено през зимата!
  • #6
    Никола ( преди 5 месеца )
    Ха ха ха ха ,все по хибридни джурноля ...
  • #5
    Никола ( преди 5 месеца )
    Ха ха ха ха ,все по *** джурноля ...
fallback
Последни