fallback

Renault представи най-мощното Rafale

Plug-in хибридното E-Tech 4x4 развива 300 коня

Френският производител Renault представи най-мощната версия на средноразмерния си SUV купе. Тя се казва Renault Rafale E-Tech 4x4 300 и както става ясно от названието, има електрифицирано задвижване - в случая хибрид, както и мощност от 300 к.с.

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 к.с. е plug-in хибрид с батерия, която може да се зарежда. Мощността от 300 к.с. се постига благодарение на използването на електрически мотор, поставен на задната ос, и батерия с капацитет 22 kWh. Според производителя топ-версията на купеобразния SUV може да измине 100 км в електрически режим (по цикъла WLTP).

Бензиновиут турбомотор 1.2 със 150 к.с. (с 20 повече от пълния хибрид Rafael) работи в с 3 електрически мотора - споменатият вече заден, един комбиниран с предните колела и друг, който изпълнява задачата на стартер-генератор. Той е отговорен за стартирането на двигател с вътрешно горене и управление на скоростната кутия - многорежимна трансмисия, която осигурява две съотношения за главния електрически мотор и четири съотношения за двигателя с вътрешно горене за общо 15 възможни комбинации.

Задвижването има различни режими на работа - хибриден, електрически и E-save, при който бензиновият мотор се използа, за да зарежда батерията до 25% от нейния капацитет, така че при движение в града да се постигне движение единствено от електрическите двигатели.

При максимално натоварване на системата най-мощното Renault Rafale ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,4 секунди - с 2,5 секунди по-бързо от версията с 200 к.с. Зареждането на батерията от 0 до 80% отнема 2 часа и 10 минути при използване на вграденото зарядно устройство от 7,4 kW, докато за достигане до 100% времето е 2 часа и 55 минути. Според декларираните данни при напълно заредена батерия и пълен до горе резервоар максималният пробег е около 1000 км.

В допълнение към иновациите в задвижването, SUV купето на Renault включва и промени в окачването, с ново адаптивно окачване, което работи заедно с предна камера, за автоматично регулиране според терена и стила на шофиране. Има и различни режими на шофиране, които могат да се управляват чрез монитора на информационно-развлекателната система, за да се коригират различните параметри на водача, за да се коригират настройките на системата 4Control Advanced (която управлява управлението на двата моста) - Comfort, Dynamic и Sport.

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 се отличава от от останалата гама на модела по някои детайли, като например 21-цоловите алуминиеви джанти или задния спойлер с контрастен цвят спрямо каросерията. Интериорът е спортен, без да се жертва комфорт и разполага със специални подови стелки с емблематичното синьо на Alpine.

Има и нови функции за информационно-развлекателната система с карти, способни да „говорят“ със задвижването, за по-добро управление на батериите и по този начин винаги да се гарантира максимална ефективност.

fallback
  • #16
    Ники ( преди 6 месеца )
    Твурде сложно, за да е практично, то не бяха, стартери, слтернатори, скоростни кутии ДВГ с всичките си обслужваеми тъпотии, ами са му сложили и една 200 кг батерия дето никой няма да се занимава с нея, защото 100 те километра в реалният живот ще са много много по малко и немощното 1,5 моторче ще реве по светофарите да се мъчи да тегли излишни тежести. Ама какво ли не се прави за да може да се заобикалят СО2 емисиите и факта, че традиц. производители не могат да направят евтин ел. коли.
  • #15
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Аз с моето Субару Н6, че го издухам тоя таралясник като плява от пшеница, бря! 300 коня, ама след 300 метра има да кеси у АЕЦ-у за помощи, а аз презтуй време ще си пия дайкирито в Куба!
  • #14
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Две и четири съотношения постигат 15 предавателни числа.
  • #13
    Падение ( преди 6 месеца )
    Джипка 1.2 :D
  • #12
    Мхм ... ( преди 6 месеца )
    все е копртор!
  • #11
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 9 съгласен съм,но Стелвиото и в най-евтиния вариант ще е около този Рафал,но икономичността на последния и пробега,както и екологичността,която напоследък все повече наблягат,тези сбъркани евро пи да ли.
  • #10
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 8 ти само до ускорението и мощността ли стигна.....има още написано,което е не по-малко важно.
  • #9
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 4,всички хибриди и електрички са кютуци и си тежат над 2 тона,но това са простотийте на европедалите и зелените,екология и да се използват възможно най-малко изкопаеми горива. Иначе Ниско тегло,добра аеродинамика и не чак толкова мощен мотор дават нисък разход,висока скорост и от там екологичност.
  • #8
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Стелвио 280 0-100, 5,6сек!", мхм и 12+л. /100 км разход, а това харчи 6 л./100 км. Колата си е супер, само цената няма да ни хареса ..., *** то щото и Стелвиото с обикновена бензинка е много евтино ;)))
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Статията е за кола 300 коня, какво друго освен ускорение да се търси?
fallback
Последни