fallback

Ще поскъпнат ли новите коли от 6 юли?

След тази дата стават задължителни "черните кутии" в автомобила и още 7 подпомагащи системи

Задаващият се 6 юли е ключова дата за европейската автомобилна индустрия: от тази дата влизат в сила поредните нови изисквания на ЕС за задължително серийно оборудване. Въпросът е ще доведе ли това до ново поскъпване на автомобилите?               Поредната порция регламенти от Брюксел задължава всички компании, продаващи леки или лекотоварни автомобили в общността, да ги оборудват със 7 допълнителни асистиращи системи. До тази година повечето от тези системи се предлагаха като опции срещу доплащане, но сега дори купувачите на най-базовите нива ще трябва да ги имат. Става дума за предупреждение за ограниченията на скоростта, система за аварийно спиране, асистент за поддържане на лентата, задна камера със сензори за странично идващ трафик, аварийни светлини при внезапно спиране, дрегер за тестване на водача преди потегляне и камера, следяща дали шофьорът не е сънлив. Освен това от юли нататък всички нови коли в Европа трябва да имат т. нар. "черна кутия", която записва данни за скорост, спирачен път и маневри, която да се използва при разследване на произшествия и при застрахователни искове.

Естествено, всички тези системи костват на производителите допълнителни разходи, които те прехвърлят върху купувачите. Можем ли тогава да очакваме нови ценови листи при дилърите от юли, особено при по-евтините модели, които досега нямаха подобно оборудване?                 Отговорът е "зависи", ако се съди по импровизирано проучване на Automedia.bg сред няколко от водещите вносители в България. Повечето произведени през последните шест месеца автомобили вече разполагат с тези системи. При Dacia и Renault например надбавката за тях вече е отразена в актуалните ценови листи, обясни Калина Йорданова, управляващ директор на вносителя на двете марки у нас "КЕОС София". При отделни модели обаче добавянето на новите системи ще вдигне забележимо цената. Най-базовото ниво на малкия Hyundai i10 за бизнес клиенти например ще поскъпне с 1000 лева заради добавената в серийното оборудване навигация - начинът на компанията да отговори на изискването за асистент за ограниченията на скоростта, съобщи ни Камен Илчев, оперативен директор на "Хюндай България". Цената на системата като допълнителна екстра е 2000 лева по каталог, но вносителят е преценил, че това ще направи i10 твърде скъп за клиентите.

Европейският съюз от години периодично затяга изискванията за задължително оборудване, започвайки първоначално от неща като ABS и системите за електронна стабилизация (ЕSP и пр.), и добавяйки впоследствие системата за следене на налягането в гумите, системата за разпознаване на знаците и други. Впрочем това далеч не е краят: от юли 2026 в сила влизат следващата доза изисквания, според които всички нови коли трябва да имат система за засичане на пешеходци с аварийно спиране, и асистент, който активно се грижи водачът да внимава.      

 

fallback
  • #14
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Много обичам когато даваш примери, които подкрепят моята теза, както правиш сега. Тоест потвърждаваш думите ми, че ако утре субсидират климатиците и инверторен климатик 12-ка струва 80 лв колкото две вентилаторни печки, никой няма да погледне към печките, защото не могат да охлаждат А и харчат 4 пъти повече. Като спрат субсидиите и климатиците станат по 1200 лв, всички ще се сетят Колко са хубави вентилаторни тепечки и пак ще ги купуват както сега с ДВГ.
  • #13
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинке електричке,направо къртиш с примерите си.Да сравняваш климатик с вентилаторна печка.С вентилаторна печка ли се охлаждаш лятото? Все едно да сравниш електрокар с магаре.И двете ще те закарат от т.А до т.В.
  • #12
    Лудория ( преди 6 месеца )
    На мен повечето ми звучат като нелоши добавки, но това с дрегер, камера следяща за сънливост ми идват в повече. Аз може да се прозявам, но това не значи че имам проблем с кормуването. Или за дрегер - винаги може да някой друг да го заблуди!! Това за черната кутия не мога да си го представя за момента. Разбирам как се използва и какво записва, но каква полза има...
  • #11
    до #4 ( преди 6 месеца )
    Има много хора като теб, които не харесват новостите, нищо че предотвратяват човешки трагедии. Хубаво е че можете да си купите и стари автомобили, в които тези системи ги няма.
  • #10
    Забележка ( преди 6 месеца )
    A квтч по 70цента на зарядните как го наричате? Стимул или брадва? И как европроизводителите да ви предложат цена, като всички спяха, докато Китай си осигуряваше нужните ресурси за тази ниша. Сега реват, че не било рентабилно. Ми то и при бюджетните смартфони е същото. Някой да виждал нови марки скоро? Кой напира там, където е Китай. И ЕС ще си затвори собствения пазар, а какво правим с останалия свят? Ние да не би да сме изолирани? Точно като 70хил.$ за САЩ срещу 100 хил.евро за Е класа преди.
  • #9
    Enzo ( преди 6 месеца )
    Не са ти ясни принципите на маркетинга. За да накараш човек да купи каквото и да е (без значение каква глупост), трябва да му внушиш през похватите на маркетинга, че той има нужда от това, което продаваш. Че без него не би могъл. Това направиха маркетинг отделите на производителите на електрокари, но главно на Мъск. Впоследствие дойде горчивата реалност. Тъкмо обратното е - все по-малко ги желаят, защото осъзнаха, че нямат нужда от тях и посланието на опарилите се, е вече по-силно.
  • #8
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Всъщност спирането на продажбите когато спират субсидиите доказват тезата, че електромобилите са желани, но все са скъпи. Очевидно е, че щом се увеличават продажбите на ДВГ, когато електромобилите поскъпнат, причината е цената, а не забраната за ДВГ. Повече от очевидно е че на никой не му пука забраната през 2035 за да си купи електромобил с ДВГ през 2024. Повече от очевидно е че дори след субсидиите цените на електромобилите са много по-високи от автомобил с ДВГ, но въпреки това са желани.
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Доста модели от един от най-масовете сегменти пускат фейслифтове тазли година, Спортидж, Тусон, Кашкай...познайте дали идват по-евтини. Иначе аз си ползвам всички системи в колата но не разчитам на тях, но да масово не знаят дори как да си свържат телефона с колата и го държат, ако не са ви нужни технологии или не ги харесвате по-добре си вземете стар автомобил.
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Същата постотия като с електричките, бутат ги насила, в момента в който спряха субсидиите рязко им умряха продажбите!" Не осъзнаваш каква глупост си написал нали? Това е все едно да кажеш, че клиентите искат да си купуват две вентилаторни печки 2kW по 40 лв, вместо един климатик който харчи киловат но отделя по-голяма топлинна мощност от двете печки заедно, само защото климатика е по-сложен и по-скъп. Рязко намале ли продажбите на климатици когато им спрели субсидиите защото хората не ги искат
  • #5
    Ме ( преди 6 месеца )
    От всичко изброено, единствено страничния трафик си струва. Всичко останало са дивотиите на ЕС. После ще се чудим защо колите извън ЕС са с по 20-39 хиляди по евтини. Абсолютно безобразие сътворяват всички тия Урсули на всяко ниво в ЕК, ЕП и прочее .бани институции на ЕС.
fallback
Последни