fallback

Tesla иска 2000 долара, за да отключи пълния пробег на Model Y

И ние трябва да си плащаме сметките, оправда се Мъск пред клиентите

Все повече и повече производители се присъединяват към тенденцията за отключване на оборудване и функции на автомобила срещу допълнително заплащане или абонамент. В случая с Tesla идеята е, че плащате, ако искате колата ви да има по-голяма автономност.             Това беше разкрито директно от Илон Мъск в X (бивш Twitter). Основателят и собственик на Tesla признава, че Model Y наистина има повече автономия, отколкото предлага. Но за да я отключите, трябва да платите допълнително. Tesla отдавна предлага опцията за отключване на някои функции на своите автомобили в замяна на абонамент или допълнително плащане. Като, например, пълен пакет за автономно шофиране. Сега Tesla отива една крачка напред, като таксува за допълнителен пробег в Model Y.

Наскоро американската компания актуализира гамата си, за да пусне Tesla Model Y Great Autonomy Rear Wheel Drive. В Съединените щати този модел предлага пробег от 320 мили (515 км) и заменя предишния Tesla Model Y със задвижване на задните колела, който минаваше 260 мили (418 км), но беше с $2000 по-евтин.

В Европа новият Tesla Model Y Great Autonomy Rear Wheel Drive предлага 600 км автономност, докато предишният Model Y Rear Wheel Drive само 455.  Е, изглежда, че това е абсолютно същата кола, поне от техническа гледна точка. Предният модел беше „ограничен“ от решението на Tesla и сега марката работи върху предлагането на възможността за отключване на цялата автономност, която колата наистина може да предложи, в замяна на допълнително заплащане . Това трябва да означава, че собствениците на стандартния модел Y със задвижване на задните колела ще могат да увеличат обхвата (или по-скоро да „отключат“ действителния пробег) на своя автомобил. Срещу 1500-2000 долара може да получите от 65 до 100 км повече на пътя с едно зареждане. Зависи от това кои батерии имате.              Мъск обяви, че компанията работи върху регулаторни разрешения за тази идея. Веднага потребителите на Х попитаха Мъск защо не предлага това увеличение на автономията безплатно. Ексцентрикът отговори много ясно: „Ние трябва да си платим сметките по някакъв начин.“

Според The Verge, Tesla вече е избрала подобна стратегия с Model S през 2016 г. По това време версията 70 на електрическия седан предлагаше капацитет на батерията от 70 kWh, но в действителност капацитетът на батерията е бил 75 kWh. За да отключат пълния потенциал на батерията, който беше „ограничен“ от софтуер, клиентите трябваше да платят малко над 3000 долара. Няколко години по-късно Tesla се завръща с идентична стратегия, но този път с най-продаваната си кола - Model Y.

Компанията на Мъск в никакъв случай не е първата марка, която предлага опция за отключване на оборудване или функции, които са фабрично оборудвани в автомобила, но са заключени в момента на покупката. Mercedes-Benz например дава на своите клиенти възможността техният електрически автомобил да има повече мощност срещу допълнително заплащане.  

fallback
  • #34
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Добре, че има и хора, които да пишат и смислени неща, когато питаме, за което благодаря. Не знам много за батериите. Чел съм, че е редно да се зареждат до 80% тези за битова електроника, като на някои места съм срещал и коментари, че по същият начин стои и при автомобилните батерии. Това звучи любопитно защо ще рискува живота на батериите на клиентите си?!
  • #33
    До 33 ( преди 7 месеца )
    Фабриката за плочки като произведе файнсова плочка на розички, уволнява ли дизайнерите и всички работници които са правили плочката на розички или им възлага следваща плочка, на лаленца?Този който е проектирал електрониката и софтуера на сегашните зарядни на тесла, няма ли да работи върху следващо поколение и да ъпдейтва насотящото?Или Тесла тотално ще зарежат и това и каквото има с това ще се зарежда следващите 50 години?Хората нямат на кой да се обадят при проблем,той му вика оптимизиране
  • #32
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Разбира се че има аналогия. Ти как си поддържаш плочките в банята? Викаш ли плочкаджията или производителя на плочките? Или ги уволняваш в момента в който свършат работа? Нека позная? Смяташ че този който е проектирал електрониката и софтуера на зарядните станции, е същият човек който ходи да ги инсталира, а когато някоя зарядна станция не работи ходи да я ремонтира. Така излиза от поста ти. Дори инсталацията вече е оптимизирана и изисква много по-малко хора.
  • #31
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Електрическият латернаджия с неадекватните аналогии.Сравнява ремонт на баня с поддръжката и развитието за зарядна инфраструктура.
  • #30
    До 30 ( преди 7 месеца )
    Аналогията с плочките е същата. Ти държиш ли си на заплата плочкаджията, защото след 20 години може да ти се счупи някоя плочка? Тесла са наели екип който да проектира и доусъвършенства зарядните им станции. Екипът за проектиране на трета версия вече си е свършил работата и няма какво да им се усъвършенства, защото вече са наели хора за версия 4. Вече инсталират тях и екипът за трета версия е излишен. Засега спират да инсталират на нови точки и екипите натоварени с тази задача също са излишни
  • #29
    анонимен ( преди 7 месеца )
    А аналогията си е точно същата като удължената гаранция. Даже мога да добавя и че продават един и същ продукт примерно инструмент, но за фирми и граждани гаранционния срок е различен. Защо? Това измама ли е?
  • #28
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Лудория ( преди 9 часа )Това за гаранцията не е като капацитета за батериите. Гаранцията е нещо повече, за което плащаш и някой друг му се увеличава риска." Абсолютно същото е. Увеличава се както риска от деградацията на батерията, така и риска от запалване на батерията. На практика позволяват клетките да се зареждат до по-високо напрежение. Вероятно не знаеш, но за повечето батерии Не е здравословно да стоят заредени напълно дълго време. Тоест всичко зависи от съвестта и знанията на клиента
  • #27
    Лудория ( преди 7 месеца )
    До този с плочките - не си прав. Питай НАСА, дето не можеха да си оправят техниката, защото всички създали сондата или са пенсионери, или не са сред живите, а няма ръководство за екплоатация. Ако уволни всичките създатели, дано да намери кой да му поддържа техниката като се скапе. Или като възникне технически проблем... Ама ти щом още си мислиш, че бизнеса се прави като с лепене на плочки, какво ли се обясняваме...
  • #26
    Лудория ( преди 7 месеца )
    ... на БМВ за корейския пазар по спомен. Значи за да го ползваш, плащаш такса. Ама никъде не споменават дали собственика му е калкулирано в цената това подгряване като хардуер?! За батерията на Тесла ми звучи подобно. Защото ако някой рискува по-бързо да даде фира батерията, то тогава това трябва да е извънгаранционно събитие - като амортиьорите при повечето марки. За тях няма гаранция...
  • #25
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Това за гаранцията не е като капацитета за батериите. Гаранцията е нещо повече, за което плащаш и някой друг му се увеличава риска. А капацитета на батерията за мен се равнява на предварително заложен хардуер, но за който се чудя дали си го платил и не можеш да го ползваш? За мен това е измама. Ако не си го плащал - добре. И ако си прав, че това ще позволи по-рано да се деградира батерията, на мен ми звучи като да дърпа последни кинти и да се готви да си ходи. Спомни отоплението на седалките на
fallback
Последни