fallback

Новото 12Cilndri връща Ferrari към корените

Суперколата развива 830 коня без турбомотор и електрификация

Ferrari е уникален производители и заради начина, по който съчетава традициите и авангардните технологии. Това се вижда и при новата кола на марката - 12Cilndri, която е наследник на 812 Superfast.

Италианският производител представи двата варианта на модела - купе Spider, само преди няколко чака. И както подсказва името, всичко е свързано с 12-цилиндров двигател. Той е 6,5-литров, като представлява най-новата еволюция на F140 V12 на Ferrari, използван за първи път в Enzo преди две десетилетия.

В новия модел моторът произвежда 830 к.с. сили при 9250 об/мин и въртящ момент от 678 Нм при 7250 об/мин, като червената линия е настроена на 9500 об/мин. Няма и хибридна помощ – Ferrari успява да покри всички съответни стандарти за емисии, без да разчита на електрификация.

Двигателят до голяма степен подобен на агрегата в 812 Competizione, като има титаниеви биели и газоразпределителен механизъм, който премахва типичните хидравлични повдигачи. Уникална обаче е системата, наречена „Оформяне на въртящия момент с аспирация“, която използва електроника за промяна на кривата на въртящия момент на трета и четвърта предавка.

В съчетание с двигателя е осемстепенна скоростна кутия с двоен съединител, монтирана отзад, която обещава 30% по-бързи превключвания от трансмисията на 812. Като се има предвид, че 812 беше една от колите с най-бързо превключване на предавките на пътя, можем само да си представим какво е усещането.

Преминаването към по-високи 21-цолови гуми ефективно съкращава предавателните числа с 5,0 процента, което допринася за по-добро ускорение. Ferrari посочва време от 0-100 км/ч за 2,9 секунди и от 0-200 км/ч за по-малко от 7,9 секунди. Spider е малко по-бавен, с времена за ускорение съответно 2,95 секунди и 8,2 секунди. Максималната скорост и за двата е над 340 км/ч.

По отношение на размера, 12Cilindri е малко по-голямо от 812 Superfast, като изключение прави единствено междуосието, което е с 3 см по-късо. Дизайнът е подобен на това, което сме виждали при Roma, с повече технически детайли. Черният панел пред предния капак и между светлините препраща към панела от плексиглас, открит в ранните примери на 365 GTB/4 Daytona.

Вътре ще получите вече традиционния волан на Ferrari, украсен с контроли, но за разлика от много нови модели на марката, има централен дисплей за информация и развлечения. Като цяло кабината не е много по-различна от тази на Purosangue, с изключение на задните седалки.

Както може да се очаква, 12Cilindri получава всички най-нови, ултра-усъвършенствани системи за контрол на шасито на Ferrari, включително Side Slip Control 8, който е проектиран да оценява по-бързо нивата на сцепление на гумите. Има и интелигентната независима система за управление на четирите колела, която може да насочва задните гуми в противоположни посоки една спрямо друга.

Ferrari цитира само чисто тегло - което означава, без течностите, необходими за шофиране, така че не знаем точно какво тежи 12Cilindri. При купето то е 1568 кг, а при Spider - 1701 кг.

Както се очаква, това V12 Ferrari няма да е евтино. Купето 12Cilindri ще струва 395 000 евро, а кабриото - 4350 000 евро. Целият тираж на модела е продаден за 2 години напред.

Още снимки на новото Ferrari - вижте в галерията:

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Последното изречение казва всичко!
  • #1
    Поклон ( преди 6 месеца )
    Браво на Ферари,имат сърце да направят истински автомобил!Това е изкуство,това е страст...!Браво!
fallback
Последни