fallback

Renault представи напълно нов хибриден SUV

Symbioz ще бъде позициониран е между Captur и Arkana

Френският производител Renault представи напълно нов модел - хибриден SUV, който ще носи името Symbioz. Той ще се настави между Captur и Arkana в гамата на марката, като продажбите му ще стартират през юни, но цените все още не са известни.

Базиран на платформата CMF-B на Groupe Renault, новият Symbioz е позициониран по отношение на размерите си по средата между много успешния Captur и по-голямата Arkana, поставяйки го точно между B и C сегментите - един от най-търсените на пазара . По отношение на пропорциите, това е добра комбинация между кросоувър, с висока позиция и с характерни елементи като пластмасови протектори и багажници на покрива, и комби с големи прозорци и щедър заден надвес за максимизиране на простора и обема на багажника.

По отношение на дизайна предната и задната част се характеризират с остри ръбове, омекотени от меки, мускулести форми. Отпред изцяло LED фаровете са съединени с тъмна „фалшива“ решетка с триизмерен ефект, докато „истинската“ е разположена по-надолу. Профилът е омекотен от големите 18- или 19-цолови джанти, а задницата е масивна и визуално подобрена от голямата вертикална задна врата, върху която хоризонтално преминават няколко ребра, и от самите фарове, полирани и LED.

Размерите на Renault Symbioz са дължина от 4,41 метра, широчина - 1,79 метра и височина 1,57 метра. Разстоянието между двете оси е 2,63 метра.

Интериорът на Symbioz следва стила на модели, базирани на същата платформа CMF-B (включително Clio), с материали за тапицерия, които варират в зависимост от избраната облицовка. При ниво на оборудване Techno, например, горната лента на арматурното табло е покрита с мека на допир пластмаса, докато при върховото - Esprit Alpine, е покрита със сенчеста лайсна с ефект на полиран алуминий.

Налице са и познатите напълно цифрови инструменти на 10,3-инчов екран и 10,2-инчов инфотейнмънт, разположен вертикално в центъра на арматурното табло. Операционната система е базирана на Android Automotive 12 и следователно включва серия от функции и приложения от Google като същевременно са съвместими с Apple CarPlay и Android Auto, дори в безжичен режим и свързан към мрежата.

Едно от основните предимства на Symbioz е пространството за багаж и пътници, което може да се регулира благодарение на плъзгащата се с 16 см задна седалка. Играейки с тази система, капацитетът на багажника варира от 492 до 624 литра минимум, до 1582 литра, когато облегалките на втория ред са сгънати в конфигурация 60-40. Фактът, че това е автомобил, предназначен за семейно ползване, се доказва и от множеството места за съхранение, разпръснати тук и там в купето за общо 24,7 допълнителни литра.

Големият панорамен покрив Solarbay, вече видян и оценен при най-новите Scenic и Rafale, също е впечатляващ. Това е уникална система в сегмента, която позволява да се регулира непрозрачността на електронно контролираното стъкло. Можете да изберете да отворите напълно покрива, да го затворите или да управлявате филтрирането на отделни сегменти.

Първоначално новото Renault Symbioz ще се предлага на пазара с един хибриден двигател. Това е архитектура, включваща два електрически мотора (истински с 36 кВт мотор и по-малък, действащ като генератор на високо напрежение), комбинирани с 1,6-литров, четирицилиндров бензинов двигател с 94 к.с.

Общата мощност е 145 к.с., при задвижване на предните колела, като всичко се управлява от многорежимна автоматична трансмисия с четири предавки за бензиновия двигател и две за електрическия мотор, които, работейки в синергия, гарантират комбинация от 14 скорости .

Стартирането винаги се извършва в електрически режим и на хартия е възможно да се кара в града до 80% от времето в 100% електрически режим. Електрическата част се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет 1,2 кВт/ч.

Още снимки на новото Renault Symiooz - вижте в галерията:

fallback
  • #19
    Куку ( преди 5 месеца )
    Имаше слух, че новият СУВ ще има предлагане и с двигател 1.2, който ще бъде адаптиран на газ.... :(
  • #18
    Факт ( преди 5 месеца )
    Факта е че хибрида би дизела а друг коз немците нямат.
  • #17
    Дп 16ти ( преди 5 месеца )
    Кое е по-сложното и по-скъпото за поддръжка на хибрид? Пример моля.
  • #16
    анонимен ( преди 5 месеца )
    15, хибридната система не е по евтина за поддръжка от едно ДВГ. Доста по сложна е. Разхода го казах само за пример, че едно двг не отстъпва на хибрид по разход извънградско, а говорим за доста коне. Аз ако карам тази корола, както моята,нищо чудно и даде дори и по висок разход от средния ми до момента 7.2
  • #15
    До 14ти ( преди 5 месеца )
    Особената далавера от хибрида не е само и единствено от разхода на гориво, а от надеждността и ниските разходи като цяло. А ако трябва да коментирам конкретно, само разход на гориво, силно се съмнявам че вашето комби с 300кс ще бие моя среден реален разход от 4.6л на 100км за живота на колата. Безсмислено е да се сравняват вашата кола с моята Королка - напълно различни коли, с различно предназначение
  • #14
    анонимен ( преди 5 месеца )
    11-ти, при 90-100 моя 6-к дава 4/100 нафта, а е 300кс. При 140 е 5.5/100. Не виждам някаква особенна далавера от хибрида. Говорим за голямо семейно комби, много над една Корола или Авенсис.
  • #13
    Рено фен ( преди 5 месеца )
    1.6 със 94 коня, обаче качено на 19-ки джанти. Като го видиш да си кажеш - " баси спортната кола".
  • #12
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И до кога ще продължават да монтират тези телевизори на таблото?В цели свят марките започнаха да се връщат към старите бутони, защото се доказа, че екранът отвлича вниманието повече от бутоните, тези нов модел ще пускат...
  • #11
    Кол-чо до 2 ( преди 5 месеца )
    Всъщност ако изключим магистралата, хибрида ще бъде супер ефективен на 90км в час ограничение на извънградски път. Ще е по-ефективен от колкото в града - бързо зареждане на батерията и непрекъснато превключване бензин/ток при спокойно каране. Това за 4та и 5та генерация на Тойота ко конкретно - нямам очит с други хобриди Друг е въпроса че никой не ги спазва тез 90км в час. А на магистралата само, ако не "гониш" 140 а караш с 130 моята Тойотка се държи напълно адекватно и гори около 5.5 на 100
  • #10
    Кол-чо до Вин ( преди 5 месеца )
    Не говоря за електрическите им коли, тям нямам очит (предполагам вие карате такава),а за електрическите им системи в бензинови и дизеловите им коли. А бе непрекъснато нещо свети по таблото. А за Нисан/Рено....имам 2 буса Nissan NV400 взети чисто нови 2021 година. Само проблеми с тях, а са едва на 70хил км. Проблеми с Addblue, с DPF, с фаровете, с кормилна рейка, със скоростна кутия.....все нещо не е наред, поне ги оправят в гаранция
fallback
Последни