fallback

Доставчик на оборудване беше глобен за нарушение от преди 9 години

Continental ще плати 100 милиона евро зарада скандала с дизелите на VW

Преди 9 години автомобилният свят беше разтърсен от един от най-големите скандали в историята. Тогава концернът VW Group беше уличен в манипулиране на дизеловите си двигатели, което му донесе огромни наказания по цял свят. Оказва се обаче, че скандалът съвсем не е приключил, като този път потърпевши са други компании.

Една от тях - производителят на оборудване Continental AG, беше глобен със 100 млн евро заради участието на негови служители в манипулирането на дизеловите мотори. По-специално, компанията е продала на Volkswagen повече от 12 млн ECU (електронен блок за управление на системите на автомобили), които са използвани за фалшификация на емисиите.

Решението за санкцията е на прокуратурата в Хановер (Германия), която е образувало наказателно производство заради „небрежно нарушение на надзорните задължения“ в рамките на бившото подразделение за задвижване на компанията във връзка с доставката на блокове за управление на двигателя и софтуер на блока за управление на двигателя (включително за VW EA189 1.6l).

Самата глоба е 5 млн евро, а Continental AG ще трябва да плати още 95 млн евро за пропуснати икономически ползи. В решението се посочва, че санкцията е наложена, след като доставчикът на оборудване е оказал пълно съдействие при разследването.

fallback
  • #5
    Мишлен ( преди 6 месеца )
    Тия че гуми нр могат да направят е ясно ама не знаех че са тръгнали да правят и инджектепляктори
  • #4
    До 3 ( преди 6 месеца )
    Добре, че си ти да им кажеш на адвокатите на Конти и на ФВ кое как е било, тъй като им светиш при договорянето на проектирането и доставките на ЕКУ-та. За какво ли избощо плащат на армии от адвокати и меринджеи като просто могат да те вземат теб да отсъдиш за 5 мин.
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Проблема не е точно в Конти. Те са произвели ECU, но са ги програмирали спрямо изискванията на ФВ. Ако са ги доставили "чисти", значи ФВ сами са си ги програмирали - и пак топката си е в тях.
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Не е много ясно как доставчик на части е виновен за какво се ползват самите части, но сигурно има връзка която се пропуска в тази статия.
  • #1
    Илиян ( преди 6 месеца )
    Добре сте го превели с автопреводач, нопоне да го бяхте редактирали:"в рамките на бившото подразделение за задвижване на компанията във връзка с доставката на блокове за управление на двигателя и софтуер на блока за управление на двигателя". Какво подразделение за задвижване във връзка с доставката ... безсмислица!
fallback
Последни