fallback

Xiaomi създаде революционен електромотор с 98% ефективност

Двигателят трябва да помогне на технологичния гигант да настигне Tesla и BYD

Китайският технологичен гигант Xiaomi си е поставил за цел да доминира на пазара на електрически превозни средства и вече подготвя нова технология. Компанията направи фурор с първия си модел - SU7, който счупи всички рекорди по предварителни поръчки на китайския пазар, а сега готви следващата стъпка, която ще позволи на Xiaomi да се конкурира успешно с марки като Tesla и BYD.

Производителят на смартфони разработва напълно нов електрически мотор, който има за цел да революционизира индустрията и да се превърне в нов еталон в сектора. Неговото име е V8, въпреки че е без цилиндри и не е двигател с вътрешно горене. Той е разработка изцяло на Xiaomi, като китайската фирма вече е подала 155 патентни заявки, свързани с него.

Стандартните версии на вече споменатия Xiaomi SU7 са оборудвани с два варианта на двигателя - V6 и V6S с мощност от 299 и 347 конски сили, както и въртящ момент съответно от 400 и 500 Нм. Тези мотори са разработени в сътрудничество с Inovance Technology. Новият агрегат - V8, обаче има значително по-голяма мощност - 578 к.с. и 635 Нм.

Подобна конфигурация не само обещава електрифицирана производителност, но също така позиционира SU7 – и останалите бъдещи модели, които ще захранва, като пряка конкуренция на модели от висок клас като Porsche Taycan Turbo GT или Tesla Model S Plaid.

Следващата версия на Xiaomi SU7 с новия двигател ще може да ускорява до впечатляващи скорости, въпреки че точните числа все още не са известни. Като се има предвид, че най-мощната версия в момента - SU7 Max с 637 к.с., достига 100 км/ч за 2,78 секунди, новата версия се очаква да доближи 2 секунди и да надмине 300 км/ч.

Една от забележителните характеристики на електрическия мотор V8 ще бъде способността му да достига 27 200 об/мин, изпреварвайки както 21 000 об/мин на Tesla Model S Plaid, така и 16 000 об/мин на Porsche Taycan Turbo.

fallback
  • #47
    Гостенино ( преди 3 седмици )
    Напълно те разбирам. Понякога писането на едно единствено мнение е на три пъти и го пиша цял час, въпреки че физически диктуването на 500 символа отнема около 20-30 секунди. Понякога аз диктувам едно А излиза друго. Трети път съм разсеян и не внимавам в писането, а в това което правя. Постоянно пиша лапсуси и когато ги видя или някой ми направи забележка си ги поправям. Въпросът е как реагираш след като си я направил или някой друг е направил грешка и си и я е признал. Точно затова те поздравих
  • #46
    Чичохуй ( преди 3 седмици )
    Връща ток в мрежата
  • #45
    Просто фен ( преди 3 седмици )
    Искам да изразя от радост си ! Наистина много съм въодушевен от радост си да видя толкова Инженери да изразяват техническите си умения на една смотана новина или просто слух !
  • #44
    Гостенино ( преди 3 седмици )
    Изумен съм! Имам чувството че сънувам! Мога само да те поздравя за това че най-накрая имаш топки да си признаеш грешка. Напълно искрен съм и ти стискам ръката. Точно така постъпват истинските мъже като сгрешат волно или неволно. Да си признаеш грешка не е срамно, а достойно! Адмирации!
  • #43
    Гост ( преди 3 седмици )
    Адреналинке електричке,сигурен ли си?Сбъркал съм в коментар 8 ,да се чете:При високи обороти въртящия момент намалява,а мощността се запазва на мах.
  • #42
    До турбо гост ( преди 3 седмици )
    Очевидно е че няма да си признаете че не можете да сметнете при какви обороти се постига тази мощност и оттам нататък въртящият момент започва да пада. Отговора е 6485 оборота в минута, което е 25,1% от максималните обороти и 75 километра в час (ако при максималните 27200 оборота се достигат 300 километра в час), което не е впечатляващо. От тези обороти максималният въртящ момент пада от 635 Нм. и при максималните 27200 об/мин и 300 километра в час вече е 151,4 Нм. Така смятат инженерите
  • #41
    До 45 ( преди 3 седмици )
    Изключи си временно функционалната неграмотност ако ти е възможно ако не накарай някой друг да прочете как в последното мнение е съгласен с мен, че мощността остава константа от оборотите при които се достига максималната мощност и оттам нататък заради физичните закони които не признавате, въртящият момент започва да пада. Първоначалната му версия беше цитирам "При високи обороти въртящия момент е малък,НО СЕ УВЕЛИЧАВА МОЩНОСТТА." Последно какво твърди константа ли е или се увеличава при високи
  • #40
    Анонимен ( преди 3 седмици )
    До 40.Митичке, в #9 и #38 Гост ти казва едно и също.Едното било верно, другото грешно???
  • #39
    До 39 ( преди 3 седмици )
    То че е патологичен лъжец го доказва ежедневно. Но днес е едно от изключенията и затова втори път те моля да запазим добрия тон. Това са моите и твоите източници. Щом той има други данни нека ги сподели заедно с източника на информация. Примерно Колко е официалния смесен разход на избран от него електромобил. После да каже колко би трябвало да е с по-бавно шофиране след като на магистрала харчи повече от официалния? Тъкмо са почнали с цифрите, нека сами се убедят, докато търсят информация
  • #38
    Гостенино ( преди 3 седмици )
    "Гост ( преди 3 часа )Въртящият момент на електромотора е постоянен от 0 до определени обороти,след това въртящият момент пада.При високи обороти въртящия момент е малък,НО СЕ УВЕЛИЧАВА МОЩНОСТТА."Тоест да разбирам, че си признаваш грешката? Хайде Сега сметни при какви обороти се случва това за конкретния двигател от статията да видим какво си разбрал от моите обяснения? Или пък отново нищо не си разбрал? Ако си разбрал - число на оборотите - БРАВО, но аз залагам на поредната логорея!
fallback
Последни