Mercedes-Benz EQS е изграден на специална платформа за електрически автомобили, но германският производител e обмислял да добави бензинов двигател към системата. Той трябва да играе ролята на генератор за захранване на батерията в движение. Инженерите от Щутгарт са провели тестове на прототип на седана с 1,0-литров турбомотор, но в крайна сметка са се отказали от идеята, съобщава Autocar, като цитира свой източник от компанията. А причината е, че тази преходна технология е твърде скъпа за производство и носи минимални ползи.
Твърди се, че EQS разполага с двуцилиндрова версия на четирицилиндровия двигател „M254“ с изпускателна система, монтирана в предната част на колата. Мощността идва от монтиран отзад електрически мотор с 268 к.с., който черпи енергията си от литиево-йонна батерия, монтирана в пода.
Предно монтираният ДВГ не пречи на практичността, тъй като EQS така или иначе няма багажник. Въпреки това, добавянето на двигател с вътрешно горене и малък резервоар за гориво би добавило тегло към и без това тежката кола. Версията EQS 450+ тежи 2540 кг, а версията AMG - 2700 кг
Ценообразуването също е проблем при модел с подобно задвижване. EQS с разширител на пробега би бил по-скъп заради допълнителния хардуер. Базовият модел и без това струва 100 000 евро без допълнителни опции.
Компанията, носеща легендарната трилъчева звезда, сега насочва усилията си към обикновени електромобили, захранвани с батерии. Наскоро лансираният EQS, моделна година 2025, предлага увеличен пробег, благодарение на по-голямата батерия - 118 kWh.