Продажбата на възможно най-много коли е това, което искат огромното мнозинство от автомобилните производители. Не всички обаче се интересуват от огромни обеми, които биха съперничили на Tesla, която е продала около 1,8 милиона автомобила по света през 2023 г.
Една от тези компании е Polestar. Тя се отдели преди години от Volvo и предлага модели, която директно съперничат на тези на марката на Илон Мъск. Такъв, например, е Polestar 2, който изглежда като алтернатива Model 3 на Tesla. В същото време обаче новата марка иска да се позиционира много по-високо и да привлече повече клиенти, свикнали с брандове от висок клас, сред които са Mercedes, BMW, Audi и Porsche.
Това беше потвърдено от един от топ-мениджърите в Polestar - Греъм Ламбърт, който отговаря за Азиатско-тихоокеанския регион. В интервю за изданието Drive той отбеляза , че Tesla „търси обем на продажбите“ и че е „играч на масовия пазар“, докато Polestar е „луксозна марка от висок клас с цели за обем, които съответстват на това“.
Подобни изявления обясняват много по-малко амбициозната годишна цел за продажби на Polestar, която е определена между 155 000 и 165 000 автомобила през 2025 г. Това е значително по-малко от Tesla, която се очаква да продаде около 2,2 милиона автомобила тази година, въпреки че през първото тримесечие произведе повече коли, отколкото можеше да достави и сега предлага големи отстъпки на онези, които се съгласят да купят от оставащите запаси.
Tesla е известна със своите неочаквани и често големи отстъпки и това е друг аспект от нейния-бизнес модел, който в Polestar не смятат да използват. Ламбърт посочи един от новите модели на марката - Polestar 4 (на горните снимки), като пряк конкурент на Tesla Model Y, поне по отношение на размер и пробег. Той обаче трябва да привлече купувачи на Porsche Macan EV - електрическо превозно средство с подобен размер, но много по-скъпо.
Въпреки че Polestar започна своето съществуване като спортно, електрифицирано подразделение на Volvo, шведският автомобилен производител обяви, че няма планове да продължи финансово да подкрепя 100% електрическата марка. Тя все още е собственост на компанията-майка на Volvo - Geely, и вече обяви, че е осигурила част от финансирането, необходимо, за да остане на повърхността.
Polestar работи и върху съперник на Porsche Taycan, който ще се казва Polestar 5 (на третата снимка) и се очаква да бъде пуснат в производство до края на годината. Той трябва да започне от цена около 100 000 (точно като Taycan) и ще предлага близо 900 конски сили в по-висока версия за пробег от около 480 км със своята 103-киловатчаса батерия. Освен това той ще бъде съперник на Model S.