fallback

Audi показа суперкола, която е трябвало да отмени

Моделът Scorpion имаше готин дизайн и дизелов двигател

Когато става дума за суперколи на Audi, образът, който веднага идва на ум, е наскоро спряният от производство R8. Но плановете на марката с „четирите пръстена“ по едно време включваха идеята за създаване на още по-мощна машина.

Проектът Audi Scorpion, който е разработен в началото на миналото десетилетие, е по същество пътна версия на състезателната кола R18, която спечели „24 часа на Льо Ман“. Да, същата кола с дизелов двигател! Екстремният модел трябваше да бъде върхът в еволюцията на пътните модели на Audi, като пускането му е планирано за 2015-2016 г.

Инженерите на Audi са имали много опции за задвижване, вариращи от 400 к.с. и повече. Обмисляни са версии със задно предаване и задвижване на всички колела, както и хибрид. Най-важното е, че шасито е планирано да бъде базирано на монокок от въглеродни влакна на истински състезателен R18.

Още през април 2013 г. американското автомобилно издание Car and Driver съобщава, че е взето решение за пускане на модела в серийно производство. Според неофициални информации, планът е да се произведат 333 „скорпиона“. Дизеловият скандал от 2015 г., както и масовото преминаване към електрификация, обхванало цялата индустрия, принуждават Audi да затвори проекта.

Прототипът на Scorpio обаче може да се види в музея на компанията в Инголщад. И няма как да се отрече, че дори в наши дни тази кола изглежда забележително.

fallback
  • #11
    Реалността ( преди 8 месеца )
    Днес дизеловите двигатели са върха на ДВГ и доминират в транспортната и военната техника заради: високото КПД (икономичност), здравина и модерните технологии. От корабите, локомотивите, селскостопанските и военните машини с ДВГ до успешни прояви в спорта и самолетите с ДВГ. Политическата кампания срещу тях бе за да се лансират електрическите леки автомобили. Кога ли електричка ще спечели Льо ман срещу коли с ДВГ?
  • #10
    Валентин ( преди 8 месеца )
    Ауди загуби при дизелите от Пежо на Льо Ман модела им бе 908 RC 12 цилиндров дизел с мощност 700 конски сили 5,5 литров мотор ,модела се произвежда и за пазара ,но цената започва от 2 милиона евро
  • #9
    До долния ( преди 8 месеца )
    Не, без рев лимитъри ауди нямаше и да померишат победа
  • #8
    Рев лимитъри ( преди 8 месеца )
    Е без рев лимитъри какво щеше да стане? Салата от бутала и клапани.
  • #7
    До долния ( преди 8 месеца )
    Добре че бензинките имаха рев лимитъри на Льох Манн че Ауди да бият.
  • #6
    Propov ( преди 8 месеца )
    ganeca, Алуди като печелеха Льо Ман (особено пък с нафтови печки) конглокенцията каква беше, че не се сещам? Или то май няма какво да се сетя, щото по тва време нямаше други топ марки в Льо Ман?!
  • #5
    Верижна реакция ( преди 8 месеца )
    Пиех умре с него и дизела а с него и Германия
  • #4
    Факт ( преди 8 месеца )
    Дизела освен за генератори за друго не става.
  • #3
    ganeca ( преди 8 месеца )
    Затова спечелиха първите 3 места в 24h. на Льо Ман с дизелов агрегат 2010г. ако се не лъжа. Прецедент но факт. По принцип и аз съм фен на бензин и карам само бенз. Но историята е такава. Да обяснявам ли какво е 24 часа на Льо Ман сега?
  • #2
    Лудория ( преди 8 месеца )
    Няма лошо. Като те изпреварва, ще го чуваш 2-3 минути преди да дойде до теб, а не като другите спортни - първо го виждаш, после ги чуваш. ;)
fallback
Последни