fallback

Audi S3 получи повече мощност и задвижване на четирите колела

Промените по модела засягат още външния вид, интериора и оборудването

Настоящото поколение Audi A3, с кодово име 8Y, наскоро претърпя лек фейслифт в средата на жизнения си цикъл, при който бяха обновени бордовото оборудване, двигателите и множество технически и стилни детайли.

Сега идва ред на спортни вариант S3, като подобрения получават и двете версии - Sportback и седан. Те все още са оборудвани с 2,0-литровият бензинов турбомотор, който вече развива 333 к.с. (досега те бяха 310). Така Audi S3 най-после превъзхожда по мощност братчето си VW Golf R, при което същия мотор има 320 к.с.

Промените по модела засягат и външния му вид. На естетическо ниво дизайнерите на компанията от Инголщат са се фокусирали основно върху някои детайли като еднорамкова решетка, която сега е по-плоска, по-малко широка и затворена в долната част, като е комбинирана с нова, по-голяма броня.

Обновеното S3 получава нови изцяло LED фарове с матрична технология и с леко преработен светлинен подпис. Както при всички S-модели от последните години отзад все още има спортна изпускателна система с 4 истински ауспуха (при RS 3 има 2 овални), които вече могат да бъдат от титан и да бъдат изработени от ателието Akrapovic.

Дизайнерите на Audi са направили леки промени в интериора, които засягат лоста за скоростите, вентилационните отвори, декоративните лайсни и многоцветното амбиентно осветление. То вече е стандартно и е по-широко благодарение на лазерно гравирани панели на вратите. Зад волана има нови сребърни лостчета за превключване на скоростите, които заменят досегашните пластмасови.

На технологично ниво информационно-развлекателна система с 10,1-инчов екран остава непроменена, разширеният виртуален кокпит и безжичното зареждане за смартфони вече са стандартни и в допълнение към двата USB-C порта за зареждане в предната централна конзола има още два в задната част.

Системата MMI infotainment plus остава налична като опция, която включва услуги за онлайн връзка и нов достъп до магазина за приложения. Това позволява много приложения да се използват директно на дисплея на автомобила независимо от смартфона, с който също е възможно да взаимодействайте чрез гласови команди.

Основната техническа новост при фейслифта на S3 е интегрирането на нова система за задвижване на всички колела quattro със сплитер на въртящия момент. Тя е базирана на най-новото поколение на системата, предлагана при Golf R и Audi RS 3, като има два многодискови съединителя на задния мост. Те са в състояние да разпределят входната сила от задвижващия вал между двете задни колела по напълно променлив начин според нуждите.

Въпреки това, за разлика от Golf R и Audi RS 3, обновеното S3 не може да бъде оборудвано с режим „дрифт“ дори срещу доплащане, а само с новия режим на шофиране „dynamic plus“, предназначен основно за каране на писта. В този случай раздатъчната кутия изпраща възможно най-голям въртящ момент към задната ос и задното колело извън завоя, с цел да намали максимално презавиването и да осигури истинско поведение на спортен автомобил.

Говорейки за двигателя, това е доказаният 2.0 TFSI в последната му еволюция . Evo4 DNF с турбина Continental турбина (същата като при Golf 8 R 20 Years и 333), който е способен да произвежда 333 к.с. и 420 Нм въртящ момент. Това е увеличение от 23 к.с. и 20 Нм в сравнение с преди фейслифта. Двигателят е свързан със седемстепенна трансмисия S tronic, която предлага подобрена реакция.

Както обясняват от Audi, „времето за превключване на предавките при пълно натоварване е намалено наполовина и оборотите на двигателя се увеличават при частично натоварване, когато трансмисията е настроена на D“. Благодарение на тези нови числа и различни механични характеристики, обновеното S3 може да спринтира от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди и да развива максимална скорост от 250 км/ч.

Още снимки на обновеното Audi S3 - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    Ааааааааааааа ( преди 8 месеца )
    Преди 27 години тези коне и нютони ги вадеха 4.2 s8 а сега
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Къде ще ги карат тези коли, скоро идва ограничение на скоростта автоматично и ако не си немец къде?
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    каква иновация, какво нещо :) Mitsubishi имаха такива диференциали преди около 25г
  • #2
    Mddaaa ( преди 8 месеца )
    И е станало още по-грозно и безлично, особедно предницата! Ако не голямата емблема, ще прилича на китайска посредствена масовка.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "Audi S3 получи повече мощност и задвижване на четирите колела"Да не би предишното и предишните поколения да са на предно ?Излагате се с тия описания !S3 винаги е било quattro !
fallback
Последни