По-нататъшното увеличение на таксата за рециклиране на автомобили може да провокира напускането на редица китайски автомобилни компании от руския пазар, смята Олег Мосеев, основател на проекта Automarketer.
„Не могат да се променят правилата на играта на всеки няколко месеца. Никой няма да работи така у нас", казва Мосеев. Той смята, че увеличаването на таксата ще доведе до ръст на цената на автомобилите, произведени в Руската федерация.
Дали това ще доведе до поскъпване ще зависи от пазарната конюнктура, но по-вероятно е това поскъпване да се случи. До проблема се стигна, след като по-рано президентът на АвтоВАЗ Максим Соколов каза, че отстъпките за китайски автомобили са по-големи от таксата за рециклиране, така че тя трябва да бъде увеличена.
„По този начин, от една страна, ние искаме потребителят да има възможност да избира и китайците да намалят цените на колите си, но в същото време непрекъснато се опитваме да не им позволим да направят това“, казва още Мосеев.
По-рано ръководителят на Министерството на промишлеността и търговията Денис Мантуров заяви, че отделът може да увеличи събирането таксите за рециклиране. От друга страна, през март тази година президентът на АвтоВАЗ обвини китайците, че конкуренцията заплашва марката Lada и предложи повишаване на таксата за рециклиране.