fallback

Сривът при електромобилите доведе до отстъпки и при колите с ДВГ

В Германия някои конвенционални модели се продават с 18% под цената, а тези на ток - с 15%

Продажбите на електрически автомобили се сринаха и затова автомобилните производители отново предлагат по-големи отстъпки. Те важат и за модели с ДВГ с вътрешно горене, съобщава германското издание Focus.de, което направи проучване за актуалните изгодни цени на нови автомобили на местния пазар.

Сривът на продажбите на EV в Германия е факт след спирането на държавния бонус. Той засегна дори лидера в сегмента Tesla. Добрата новина за купувачите, които все още искат да започнат с е-мобилността е, че заради заплахата от глоби за непокриване на стандартите за CO2, която е напълно реална, ако продажбите на електрически автомобили са твърде ниски, много производители на автомобили са принудени да налагат тези превозни средства на пазара с всички сили. А това означава, че те стават по-евтини.

Това обаче важи и за превозните средства с двигатели с вътрешно горене, показва актуален анализ на отстъпките, направен от професор Хелена Висберт от Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Дуисбург.

„Нивото на отстъпките на германския автомобилен пазар продължава да се увеличава и при моделите с ДВГ той достига 18%. При електромобилите се появиха някои промоции, а компании като Mercedes, Smart и Tesla все още предлагат да поемат екологичния бонус, който беше отменен", се казва в анализа.

Висберт допълва, че високата отстъпка не е изненада и може да се разглежда като логична реакция на намаляващите продажби на електрически автомобили през февруари. При 30-те най-продавани EV модела в Германия тя е 14,5%, но все още изостава от отстъпката за коли с ДВГ.

Подобни решения могат да имат много причини: производителят на автомобила е определил твърде висока цена на нов модел при излизането му на пазара и сега трябва да направи подобрения; след години изоставане в производството, нещата се нормализираха и сега даден модел се предлага в изобилие; предстои фейслифт или ново поколение и спрените от производство модели бързо трябва да бъдат махнати от дилърствата..

Не на последно място, особено при електрическите модели, има още една причина за отстъпките - лидерът Tesla понякога намалява цените си без предупреждение, а новите конкуренти - китайските BYD и Nio, поставят Audi, BMW и останалите играчи на пазара под допълнителен натиск.

Изданието посочва и за кои електрически превозни средства в Германия се предлагат най-високи отстъпки. Трябва да се отбележи, че тези оферти са от онлайн дилъри, а не от директни представителства на производителите. В случая възможната отстъпка е посочена като процент от каталожната цена:

Dacia Spring Essential - 44%

Ora Funky Cat 300 - 29,2%

Cupra Born E (58 kWh батерия) - 28%

VW ID.3 - 20,1%

VW ID.4 - 19,2%

Mini Cooper E - 17,4%

Renault Twingo E-Tech - 18,3%

Hyundai Kona E - 19%

BMW i4 - 22,4%

Fiat 500 e - 18%

fallback
  • #17
    До 16 ( преди 1 месец )
    Абсолютно е много вероятно да има забавяне на продажбите на всякакви автомобили, вкл. и втора ръка. Знам че статистиката още не го отразява, но по наблюдения и откъсачни реплики в новини и изказвания на този и онзи, положението с продажбите не е каквото беше последните 3-4 луди години. Може би потребителите вече не могат да си позволят такива безумни цени и е време за корекция надолу като цяло.
  • #16
    До 15 ( преди 1 месец )
    Очевидно по твоето логика в Европа вече не се продават ДВГ след като цените им падат.
  • #15
    Турбо ( преди 1 месец )
    В България електромобилите се продават с големи отстъпки(10 000 лева),но пак не се купуват.Докато за автомобилите с двг цените вървят нагоре.Миналата година налично на склад Пежо Рифтър дизел се продаваше за 48 000 лева,сега цената е 54 000 лева.Това което не се продава, цената пада.Това което се продава, цената върви нагоре.
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нова кола се взима с минимум 10 процента отстъпка, най-добре 15-20% всички *** които купуваха като обезумели дори с надценки заради изкуствения дефицит са пряко виновни за високите цени в момента!
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Гост ( преди 7 минути )МитичкЕ,наистина ли си вярваш?" Аз си вярвам и мога да повторя всяко мое твърдение от преди пет години досега и да си застана зад думите. Включително и да си призная грешка и даже да ти кажа изводите от нея?" Ти можеш ли да кажеш същото? Риторичен въпрос. Всички знаят отговора. Нещо по темата имаш ли да казваш? За идеи ли искаш да си говорим или за личности? На мен ми омръзна втори месец Да говоря за второто но както ти казах мога да играя и тази игра по-добре от тебе.
  • #12
    Гост ( преди 1 месец )
    МитичкЕ,наистина ли си вярваш?
  • #11
    До 10 ( преди 1 месец )
    Аз обикновено говоря сериозни добре аргументирани неща. Вие сте несериозните които се забавлявате да си говорите за оная работа и не виждате по-далече от нея. Примерно Колко пък да е забавно за автомобилните производители ако в момента губят от продажбата на всеки електромобил, да започнат да го продават с още по-големи отстъпки за да губят още повече. И това, както се вижда от статията, съчетано и с отстъпки на автомобилите с ДВГ от които им идват печалбите? Колко смятате че ще издържат така?
  • #10
    Анонимен ( преди 1 месец )
    МитичкЕ, да си жив и здрав все така да ни забавляваш.
  • #9
    Щирлиц ( преди 1 месец )
    Я пак?Гледам, и не вярвам на ушите си!Насам народе,насам!По две за лев ще ги продаваме!Ха-ха.
  • #8
    До 7 ( преди 1 месец )
    От жена ти ли знаеш? Така ли ти каза за да те успокои? Вярвай и . Защо да не и вярваш след като си повярвал на toyota на лъжите и вярваш във всяко заглавие, което ти пишат.
fallback
Последни