fallback

Renault и Volvo си партнират за пускането на „Tesla на вановете“

Съвместната им разработка ще направи революция в сектора на товарните превозни средства

Пазарът на електрически ванове в Европа ще се разширява с 40% годишно до 2030 г. и автомобилните производители смятат да се възползват максимално от това. Два от тях - Renault и Volvo Group, шведският производител на камиони (различен от притежавания от Geely автомобилен производител със същото име), обединяват усилията си в сегмента на товарните превози.

Резултатът от това сътрудничество ще бъде компанията CMA CGM Group. Тя трябва да създаде платформата Flexis, която ще трансформира индустрията на ванове. Новата компания ще започне със сглобяване на автомобили в завода на Renault в Сандувил (Франция). Микробусите ще бъдат модулни и ще се базират на напълно електрическа платформа за скейтборд.

Това ще позволи на Flexis да произвежда специално изработени ванове, които помагат за подобряване на ефективността на компаниите за доставка. Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео коментира, че това е огромна крачка напред в сферата на търговските превозни средства, тъй като всеки 30 секунди, които една логистична фирма може да спести по време на доставки, подобрява рентабилността с 1 процент.

„Това, което ще създадем, е Tesla на търговските превозни средства и с него ще революционизираме възприемането на вановете в световен мащаб“, категоричен е Де Мео.

За да се намали времето за доставка, микробусите ще имат по-ниски входни точки, за да се влиза и излиза от тях по-лесно и по-бързо. Те също така ще имат директен достъп от кабината до товарното отделение, така че шофьорите да не се налага да минават цялото превозно средство, за да влязат отзад.

Освен това софтуерната платформа Flexis, която включва възможности за обучение по отношение на маршрутите на логистичните компании и взема предвид фактори като почивки за зареждане, ще опрости процеса на адаптиране за нови шофьори. Това е особено важно, като се има предвид, че според главния изпълнителен директор на Flexis - Филип Диври, шофьорите са склонни да сменят работата си на всеки 12 до 18 месеца. Рационализирането на техния процес на обучение повишава тяхната ефективност по-бързо.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 3 - Идеята, че "може би не е нужно" е сладка,но какво АКО Е НУЖНО! Аз няма да взема бус, да се вози сам човек с кутия инструменти вътре. Ще са един, двама тирма и може и над тон неща да има отзад. Нищо против електическите коли и прочие, ако има алтернатива ... А и представи си, че няма бързо зареждане и се налага, да ги зареждаме 5 буса, примерно вечерно. "Ало, енергото ли е? Искаме 1 мегават/ч за довечерка може ли? А не може? Още 20 фирми искатда зареждат? И есм само сливен! Окей!"
  • #3
    До 1 ( преди 1 месец )
    Че колко километра върти средно ван за градски транспорт? Вероятно с малко по-голям градски пробег изобщо не е нужно бързо зареждане по време на смяна, а такова би било нужно само за такива които правят по-големи глоксове като София-Бургас примерно
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Те също така ще имат директен достъп от кабината до товарното отделение, така че шофьорите да не се налага да минават цялото превозно средство, за да влязат отзад." Остави на икономисти, които са чували, как Хенри Хорд ходил с метъра, да мери колко била дълга ръката на работника, с часовника засичал колко му отнемало да я протегне и така ги "оптимизирал". Он - новина, за тея - нито сте Хенри Форд, нито някога ще бъдете. Всичките ви "оптимизаци", са икономии, а знаем, а какво са майки ...
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Скоро ще има и истински електрически баничарки. Ти да видиш? Само да не решат като peugeot да правят архаично 160 киловата "бързо" зареждане. Търговските превозни средства имат много по-голяма нужда от бързо зареждане отколкото личните превозни средства. Според мен минимума трябва да бъде поне 250 kW - достатъчно стара, изпитана и надеждна технология. За камионите минимум 500 kW.
fallback
Последни