fallback

Кои са марките в Европа с най-млади модели?

Резултатите разкриват различните стратегии на производителите

Проучване на средната възраст на предлаганите на пазара на нови автомобили показа доста любопитни резултати и разкри много за стратегията на отделните производители. В случая анализът включва 330 модела, предлагани в Европа и 315 в САЩ.

В края на март 2024 г. средната възраст на наличните на пазара нови автомобили в Европа ще бъде 4,9 години. Този резултат е резултат от анализ на 49 марки със среден период от 2,5 години до 9,7 години. Интересното е, че той напълно съвпада с общата средна стойност за САЩ от 4,9 години.

Въпреки съществените различия, САЩ и Европа са два основни пазара, където потребителите се нуждаят от нови автомобили, за разлика от развиващите се пазари като Латинска Америка, Югоизточна Азия или Индия.

Европейската класация се води от Dacia, чиито четири модела - Sandero, Spring, Jogger и Duster, са на средно по 2,5 години. Най-старият модел е Sandero, представен през септември 2020 г., докато Duster получи трето поколение през ноември 2023 г. Dacia е една от най-бързо развиващите се марки в Европа.

Румънската марка е следвана от Lotus и Polestar. И двата бранда, които са част от Geely Group, наскоро представиха нови модели, ясно насочени към пазара на електрически превозни средства. Първият предлага четири модела - Emeya, Eletre, Emira, Evija, докато вторият предлага три - Polestar 2, 3 и 4.

Марките с най-млади модели в Европа и САЩ.

Четвъртото място се заема от Cupra с тригодишна средна стойност. Това е същата средна стойност, регистрирана от Peugeot, чиято гама от седем автомобила (с изключение на ванове) беше подновена след представянето на 3008, 5008 и 408. Младата гама на Peugeot контрастира с тази на Fiat, със средно 8,7 години, с остаряващ Fiat Panda (2011) и Fiat 500 бензин (2007). Италианската фирма обаче беше победена от друга марка - Mitsubishi със средно 9,7 години.

Сред премиум марките Mercedes води със средно 3,8 години, следван от Lexus (4), BMW (4) и Genesis (4,1). Съперникът Audi е със средно 5,8 години след многобройни забавяния в представянето на нови автомобили.

Марките с най-стари модели в Европа и САЩ.

При липсата на Dacia в САЩ най-младата марка е Lotus. Средната възраст е 2,5 години с четири налични модела. Acura (3,1 години) се възползва от представянето на последното поколение MDX, TLX, Integra и ZDX, за да да поддържа гамата си възможно най-актуална. Subaru завърши трети със средно 3,4 години, както и GMC.

На последно място отново е Mitsubishi, който все още продава първото поколение ASX (наречен Outlander Sport) и Mirage/Attrage (излязъл през ноември 2011 г.).

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Нови модели да. Ежегодно "обновяване" на моделите е Ненужно. Дано проумеят, че колкото по-бързо пуснат евтиния модел, микробуси баничарки, камиони и автобуси, толкова по бързо ще им се развие и основният бизнес - енергийния. Товарният транспорт е този, който зарежда 100% на обществени зарядни станции по пътищата. Зареждат бързо и по много.
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тесла е време да проумеят, че е нужно да пускат нови коли без изгъзици като Сайбършита и Роадстър, софтуерните ъпдейти не ни интересуват ама изобщо.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Това е безсмислена класация. Особено пък с Тесла в нея. Има доста марки които правят нов модел, като му променят формата на бронята и някой друг детайл и хайде готово. Вътре пълнеж да си е същия. След едно две такива обновявания, променят нещо наистина сериозно. При Тесла уж моделът е един и същ от години, а всяка седмица има някаква промяна на поточните линии. Не чакат нови модели, а промените стават веднага след като са готови. Да не говорим, че някои от "новите екстри" ги получават и 10-год.
fallback
Последни