fallback

Какво означава стикерът с фарове и проценти под капака?

Тази информация често се пренебрегва от повечето шофьори

Много шофьори да виждали стикер, разположен под капака на автомобила си, който показва фарове и проценти. Освен това числата варират в зависимост от автомобила, като това е много важна информация, която може да бъде от ползва на човека зад волана.

На пръв поглед простият стикер „фар и процент до него“ показва така нареченото „намаляване на лъча на дългите фарове“. С други думи, колко е наклонен надолу светлинният лъч на фаровете на всеки конкретен автомобил. И тази информация позволява на шофьора да регулира правилно фаровете си.

Ако водачът вижда цифрата 1,3% на стикера и колата стои на 10 метра от осветения обект, тогава с включени къси светлини, горният ръб на светлинното петно ​​в идеалния случай трябва да се намира някъде на 13 см под центъра на фара.

Процентните стойности варират от 1 до 1,5 - в зависимост от модела и вида на осветителното оборудване. Понякога номерът може да е върху пластмасовия корпус на един от фаровете. В този случай не е по-трудно да се види.

Ако фаровете изглеждат твърде високи или твърде ниски, ефективността на оптиката пада с 20-30%. А това може да бъде от съществено значение и за безопасността на превозното средство, особено в тъмните часове на денонощието.

fallback
  • #12
    Gero ( преди 7 месеца )
    Мойте сами си регулират височината.Като ги включа се отместват в най- горна позиция и след това на долу до където трябва да бъдат.
  • #11
    С над 1 000 000 км з ( преди 7 месеца )
    А какво ще кажете за китайските ксенони който по принцип са забранени но не и в България.
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Карам кола 2002г. С автоматична нивелация на фаровете с заводски ксенон , нивецалията става спрямо тежеста в задния отсег на купето ( датчик носачи ) при по голяма тежест се свалят сами и осветяват точно толкова за да виждаме и да не пречи на отсрещния шофьор
  • #9
    Иванов до 3 ( преди 7 месеца )
    Еее, а бегай бе , богатия. Верно ли? Аз пък от 2008 , карам само дърти коли с нарочно нерегулирани фарове , за да мога да заслепявам такива гъ..ве , като тебе. За тва живея!
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Че то вече има фарове дето ширината им на цяло е по-малка от 13 см, на ладите и на мерцовете от едно време фаровете им бяха голям правоъгълник... Вече са някакви тънки лентички
  • #7
    Танко ( преди 7 месеца )
    До#3. За бедните е ясно, но "богатите" не карат коли от 2008г.
  • #6
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Личен опит - шофирам от 27 години. Сядаш, настройваш седалката караш известно време и ако не ти пасват фаровете си ги донастройваш ръчно на височина с отверка или шестограм. Работи безотказно дори и на последната ми кола БМВ 5-та серия произведена Декември 2022 със фабрични лед фарове ;)
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До номер 3. Да подържат зададено ниво на фаровете автоматично е едно, но правилното регулиране на същите е друго.И това не е до Стара или нова система а до екстра поръчана допълнително.
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Колега, не е до бедност, много модели от 2010 - 2015-та не предлагат тази функция или е като опция. И си наясно че са били малко хората които ще купят "Корса" за 10хил евро и ще доплатят 1500 за ксенон.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Означава, че сте бедни и сте си купили кола с остаряла технология, която няма автоматично нивелиране на фаровете. От 2008 г. карам коли с такова - никога не ми се е налагало да регулирам фарове и винаги светят където трябва.
fallback
Последни