fallback

Mercedes-ът с най-смайващ пробег в историята е гръцки

Удивителният 240D е навъртял 4.5 милиона километра като атинско такси, преди да попадне в музея

Да навъртиш 800 000 километра с една кола е повече от достойно постижение. Има автомобили, изминали по 1,6 милиона километра, но те наистина са голяма рядкост. Но какво да кажем за шампионите с над 3,2 милиона километра на пътя? Няма нужда да ровите в класациите за най-здравите коли. Този не фигурира там. Става въпрос за произведен през 1976 година Mercedes-Benz 240D, който може да се похвали с 4,5 милиона километра! Случаят наистина е безпрецедентен.               Легендарният Mercedes-Benz 240D

Това е един от автомобилите рекордьори, като пред него в най-престижната класация са само шепа коли, като митичното Volvo PS1800 на Ърв Гордън от 1968 година. Въпросният Mercedes-Benz 240D е каран от гръцкия таксиметров шофьор Йоргос Сахинидис. Показанието на километража е сертифицирано от производителя. Самата машина се намира в музея на Mercedes-Benz в Щутгарт.

Историятата зад милионите километри

Йоргос купува колата през 1980 година, защото работи като таксиметров шофьор. Информацията е оскъдна, но интервю на собственика пред местни медии хвърля светлина, че автомобилът вози клиенти в продължение на 23 години. Сред най-известните, използвали услугата на Йоргос, са немската футболна легенда Герд Мюлер и Костас Караманлис, бивш премиер на Гърция. За тези 23 години въпросният Mercedes-Benz 240D служи вярно на своя собственик. Като е свидетел на куп интересни истории.

Повече от работа

Йоргос не ползва германския отличник само за работа. Той пътува стотици пъти в чужбина по лични задачи, навъртайки допълнително от милионите. И то не само на екскурзии, но и с благотворителна цел. Таксиметровият шофьор пътува поне 400 пъти до Сърбия, когато там войната е в разгара си. Мисиите са хуманитарни.                „На практика през 1993 година прекосявахме воюваща Югославия, за да закараме хуманитарна помощ до Белград. Аз бях като ескорт на мисията, тъй като возех бизнесмена Стефанос Милиос – единствената личност, на която беше позволено да влиза там в онези времена“, казва в едно от реките си интервюта Йоргос. Той така и не успява да си позволи финансово нов Mercedes-Benz по време на работата като такси. И остава верен на своя 240D. Едва през 2004 година му е даден чисто нов Mercedes-Benz C200 CDI лично от Александер Пауфлер, тогава изпълнителен директор на немския гигант. Жестът е отговор на този на гръцкия шофьор, който се съгласява да дари колата си на музея в Щутгарт.

Какво представлява Mercedes-Benz 240D

Моделът е измислен да бъде луксозен, комфортен и здрав, но в никакъв случай не е някакво чудо на пазара през 1976 година. Моторът е 2,4-литров с четири цилиндъра, който осигурява 64 коня. Задвижването е задно, а ръчните скорости – четири. Колата може да развие до 140 км/ч. Липсва информация за ускорението до 100 км/ч.

Как се представя колата?

Според Йоргос Сахинидис той е осигурявал безупречна поддръжка, тъй като е любител механик и лично е правил обслужването. Самата компания съветва да се сменят основните консумативи на 15 000 километра или на една година, зависи кое събития настъпва първо. При старите коли на модели като Mercedes-Benz 240D смяната трябва да е на всеки 5000 километра. Ако се спазват буквално спецификациите, Йоргос би трябвало да е направил 933 обслужвания на таксито! Едва ли има кой да повярва в това, но тайната не е скрита само тук. Според различни информации рекордьорът е минал през 2-3 ремонта на двигателя. Цитираният по-горе мотор не присъства в класациите на най-надеждните в историята.

Какво прави 240D толкова специален

Mercedes-Benz 240D изглежда тежко с луксозния си външен вид, кожени седалки, дървени елементи, огромен волан, кръгли елементи на таблото. Колата е седан от класа, макар да липсват кой знае какви технически постижения. Просто Mercedes-Benz успява да „излъже“ масовия купувач, давайки му за прилични пари изглеждащ тежкарски автомобил. Макар да е далеч от тогавашните примери за наистина луксозни модели в гамата на Daimler.

Просто инженерство

В средата на 70-те години немската компания е сред иноваторите в света на тема сигурност и лукс. Прочути дизайнери като Бруно Сако и инженери като Рудолф Уленхаут създават линия след линия от красиви коли. Дизайнерският тим се отличава с маниакалност към всеки детайл, безкрайни тестови процедури и непрекъснато преследване на съвършенство. Тези визионери променят не само компанията от Щутгарт, но и цялата световна индустрия. Това е и причината машината на Йоргос да издържи толкова милиони километра.               Екстри и надеждност

Специално този модел липсва от специализираните сайтове, но има много ревюта за последвалите. Притежател на въпросния дизелов мотор, но от 1979 година, му дава оценка 9 от 10. Той го кара почти 290 000 километра, което си е сериозно постижение. Повече, отколкото може да очаквате от редица съвременни коли. Малкото оценки са категорични, че автомобилът е много комфортен и здрав при продължителна експлоатация.

Другите рекордьори на Mercedes-Benz

Този Mercedes-Benz е колата с най-голям километраж сред известните от тази марка. Но не липсват и други добри примери. Mercedes-Benz 250SE Coupe от 1966 година има на пътя над 1,6 милиона километра, което за произведени в онези години мотори е повече от отлично постижение. В музея има и отличник от 1981 година - отново с двигател 240D, който също се гордее с 1,6 милиона км. Второ място след гръцкото такси е на Mercedes-Benz E-Class от 1991 година с уникалните 2,4 милиона километра. Абсолютно сертифицирани от производителя.      

fallback
  • #6
    Пропов ( преди 7 месеца )
    Злато, злато са тези коли. Сега ни набутват плява, парфюмирана , с много ЛЕД лампички и таблети. Аз съм си фен на олдтаймерите, но почвам да искам такава кола дори и за всекидневна употреба. Мослена, премислена, смятана, пресмятана, върви и върви. И от вън и от вътре всичко е солидно. Стъклени фарове, метални лайстни и брони, вътре метал, дърво, кожа. Абе хем да ти е кеф, хем да си спокоен. И да се плъзгаш мазно, няма тяга за агресия. Лежерно и с наслада да изживяваш всеки километър. Ех ех ех..
  • #5
    Независим ( преди 7 месеца )
    Обзалагам се , че не е с мотор на Рено!
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    3-ти, еко изсквания донякъде разбирам, но както се оказва, голямо замазване на очите. Но не виждам как изискванита за безопасност влияят? Тези с елките са най-големия проблем... допълнени от бюрократите (които нямат идея) и следствието, че производителите не могат да угодят и на 2-те страни едно временно, защото се разминават напоследък много
  • #3
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Трябва да се добави, че евроизискванията, изисквания за безопасност добавят още към това, автомобилите да се ползват по-малко време. Не са само хората с елките... В момента резултата благодарение на лобизъм, бюрокрация и минимум обратна връзка от потребителите.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    ... което за проеден път доказва няколко неща: колите трябва да са проектирани и правени от инжинери (хора които разбират), а не от маркетингови меки китки. Навремето са се правили истински коли, а не планираните "еднодневки". И правилнта поддръжка е ключова за жиовта на една кола (не само).
  • #1
    Гост ( преди 7 месеца )
    Абе то имаше една Тесла на милион километра,с три смени на батерията и осем сменени електромотора.
fallback
Последни