fallback

Nissan и Honda обединяват сили срещу Китай

Двете японски компании ще разработват съвместна платформа за електромобили и евтини батерии

Японският производител Nissan Motor обмисля възможността да обедини усилията си със своите сънародници от Honda, за да направи електрическите автомобили по-евтини, пише Nikkei Asia, позовавайки се на свои източници.

Идеята е двата производителя да създадат съвместна компания, в която да имат равно участие. Тя ще се занимава със създаване на обща архитектура, а също така и със съвместна разработка на автомобили, както и с производството на батерии. Предложението за подобно сътрудничество е дошло от Nissan, като разговорите са в начална фаза. От Honda засега не са коментирали евентуалното партньорство.

Основната цел на Nissan е намаляване на разходите за електрически автомобили. Сега те са твърде скъпи, за да се конкурират с китайски производители като BYD с техните евтини продукти. В Китай електрическите превозни средства представляват 20% от автомобилния пазар. Ръстът в сегмента миналата година помогна на страната да изпревари Япония и да стане най-големият износител на автомобили в света.

Японските марки изостават в развитието на чисто електрически автомобили, продължавайки да разработват хибридни модели, а на пазара в страната дялът на чисто „батерийните“ автомобили е само два процента. Това може да доведе до успешна експанзия на китайците на пазарите в Югоизточна Азия, пише Nikkei.

Nissan в момента има три електрически автомобила в гамата си - Leaf, Ariya и Sakura (kei car). Honda възнамеряваше да разработи евтин електрически автомобил заедно с General Motors, но проектът на стойност 5 млд долара беше затворен миналата година. Сега компанията планира да навакса изоставането и да покаже 30 електрически автомобила до 2030 г., а до 2040 г. напълно да се откаже от двигателите с вътрешно горене.

Бързият растеж на китайската автомобилна индустрия предизвиква безпокойство не само в Азия. Така наскоро шефът на Renault призова европейците да се обединят пред нова заплаха, а Ford обяви готовността си да си сътрудничи с дългогодишния конкурент General Motors.

Любопитно е, че още през 2020 г. японското правителство предложи сливане на Nissan и Honda. Една от причините беше именно намаляването на разходите за разработка на електрически автомобили и дронове.

fallback
  • #8
    до 7 ( преди 9 месеца )
    И колко да е голям с около 2% дял и ежегодно свиване на процента?
  • #7
    До 5 ( преди 9 месеца )
    И все пак един от най-големите производители на ТФТ панели е Шарп, така че аналогии да искаш и търсиш.
  • #6
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Нали не се купуваха ел. Коли според автокомедия? Защо ще инвестират?
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това само показва, че са далеч по-умни от японците. Може да се направи аналогия с водородните автомобили - да имаха 3Д, но го спряха. Самсунг от тази година махна и огънатия екран на Галакси. А Тойотка се провали напълно, но продължава да се напъва, че водородът е бъдещето. Корейците си спряха проектите и за водородни коли, и за водородни камиони, а същевременно пускат модел след модел електромобили. Затова ще оцелеят.
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Но пък Самсунг, ЛГ и китайците си повярваха, че са яката работа и се пробваха да правят 3Д и огънати телевизори, които бяха новата и велика технология, но прикрючиха по-бързо и от кинескопите и Блурей.
  • #3
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тогава обясняваха колко по-добри цветове имали кинескопите и колко по-бързи били - което беше вярно. Но по никакъв начин не означаваше, че нямаше да изчезнат. Точно по същия начин Тойотка обяснява как електромобилите нямат бъдеще и колко по- били хибридите. В края на крайщата, резултатът ще е същият - японските коли ще загубят 70% от пазарния си дял и ще използват чуджи компоненти, както сега Сони ползват OLED матрици на LG.
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Историята се повтаря. В края на 90-те и началото на 00-е години японските производители на телевизори, монитори и кинескопи силно подцениха технологията LCD. В следващите години започнаха лавинообразно да губят пазарен дял за сметка на тайвански и корейски производители, последвани от сливания с цел оцеляване. Не помогнаха. Интересно е, че успиването на японците започна още при кинескопите - към края Самсунг имаха по-иновативен тринитрон от Сони. Аналогията с колите е пълна.
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Така наскоро шефът на Renault призова европейците да се обединят пред нова заплаха, а Ford обяви готовността си да си сътрудничи с дългогодишния конглокент General Motors." По въпроса се работи интензивно. Мерките вече са взети. За да няма конглокенция с китайците за продажбите на електромобили, повечето европейски фирми се отказаха да ги произвеждат и дават на заден по отношение на електрификацията. Оставят на китайците да оперират свободно на този затихващ пазар. Електричките нямат бъдеще .
fallback
Последни