fallback

Цените на употребяваните електромобили падат главоломно

Статистиката сочи, че поевтиняването е с 32 процента само за една година

Според ново проучване на iSeeCars, цените на електрическите автомобили са паднали със зашеметяващите 31.8% и това само за периода през последната година. Компанията анализира повече от 1.8 милиона употребявани коли, продадени през периода февруари 2023 г. - февруари 2024 г., които са на възраст между една и пет години.

Резултатите показват "рязък спад в цените на употребяваните електрически автомобили". Най-големият губещ в цената е Chevrolet Bolt, като цените при тези автомобили падат средно с 30.4% до 17 981 долара. Nissan Leaf поевтинява с 29.1%. Четвъртото място по намаление на цените е за Kia Niro EV, чиято цена е паднала с 27.1%.

Tesla заема третата позиция, като анализаторите определят самата марка, като най-засегната от спада в цените на електрическите автомобили. Средната цена на употребяван автомобил от тази марка е $36 515, което е с 28.9% по-малко от миналата година. От iSeeCars казват още, че резкият спад в цените на всички електромобили се дължи на агресивните намаления на цените на новите коли Tesla.

Според експерти, въпреки че цените на електрическите автомобили показват признаци на стабилизиране, те все още ще продължат да падат. Интересно е, че днес средно кола с двигател с вътрешно горене и електрическа кола струват еднакво - около 31 000 долара. Това е драстична промяна от февруари 2023 г., когато средният използван използван електромобил струва колосалните $45 320, а аналогичните коли с ДВГ - $29 000.

fallback
  • #15
    Коко ( преди 7 месеца )
    Чак пък главоломна...за година на цели ...50 %.Китайците пак са първи...инвестираха 40 млн. батерии,на самите зарядни станции. Зареждаш с нова батерия,но на цената на заряда!Скъпо,но пък.. евтино!Бързо и точно.Работещите,мислят,Европа само след годинаще почива,но и няма да кара електрички!Ден за прошка е!!!
  • #14
    Ицо ( преди 7 месеца )
    Фокуса на статията е подвеждащо, би трябвало да е :Електомобилите най сетне достигат реалните си цени. И това е добре.Един дизел хепбек има 88000части и един EV има 18-20 000 части, за ДВГ кола с ползва 60% човешка ръка, за EV 70% робот. Нормално е EV да е по евтино. Маркетинг стратегията е нов продукт да е ужасно скъп, за да може хората с парите да с е почувстват важни, богати и да харчат!
  • #13
    w-seo.com ( преди 7 месеца )
    Ще падат, като няма много пробег, преди да се сменят акумулаторите, нормално
  • #12
    Безмислено ( преди 7 месеца )
    е да купуваш автомобил с издухана батерия, чиято подмяна ведно с покупната цена на старо ще прехвърли цената на нов такъв. Батериите още са далеч от експлоатационния живот, сравним с този на ДВГ, който ще ги направи наистина надеждни. Същата е и ситуацията с електромотора. За момента не виждам смисъл да се дават пари за нещо такова
  • #11
    анонимен ( преди 7 месеца )
    тая статия всеки месец ли ще я пускате? Хайде някой да ми прати реална обява за електромобил на 1 година с намалена цена от 30%. Следя обявите и цените у нас на втората употреба са почти като за чисто нова!
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Гост ( преди 3 часа )Адреналинката - електричка трие, когато не му изнасят фактите .Тойота Корола бензинова тръгва от 39000 лева,електрокара е на двойна цена.Кой е психо пата и кой лъже?" Я сравни и с цената на кашкавала и телевизорите? И после прочети лъжите си за които говоря "Това го твърди говорителят на лъжлив Илон, адреналинката електричка.Оказва се точно обратното цените падат" дай цитат как казвам, че цените ще се КАЧВАТ?
  • #9
    Един там ( преди 7 месеца )
    При шепа купувачи е странно, че не падат с 50% на година.
  • #8
    До 7 ( преди 7 месеца )
    Да, Мите, толкова са достъпни, че се приближаваме с големи крачки към варианта "купи и хвърли" като при таблетите. Очевидно като я купиш нова, няма смисъл да я подаряваш след 5 години експлоатация (за продажба не може да се говори), и всичките пари спестени от гориво и масла ти излизат през носа във вид на обезценяване. Херц го разбраха по трудния начин. Остава да видим лизинговити компании как ще я отиграят тази ситуация, че скоро имаше новина как производители трябва да доплащат на лизинга.
  • #7
    Друг Гост ( преди 7 месеца )
    Отворих сайта. Не успях да намеря точно тази статия, но намерих класация за най-добрите 5г. коли за цената си. При колите няма нити една която да достига 31к. Макс е Honda Ridgeline $30,026, но при пикапите и СУВ има - макс Toyota Tundra $39,153. Имам чувството, че е нещо пообъркана тази статия. Това разбира се е за САЩ
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Най-после изследване, което не е пълна оригня: "От iSeeCars казват още, че резкият спад в цените на всички електромобили се дължи на агресивните намаления на цените на новите коли Tesla." За да обясня на антиелектриците, които по същество са най-обикновени безмозъчни, не поетиняват старите коли, а новите. Което е точно това, което хората очакват - достъпни електромобили.
fallback
Последни