fallback

Вижте къде буквално подаряват нова Toyota

Mirai трябва да спаси водородния експеримент на японците

Toyota явно не се отказва от идеята, че водородът не е просто експеримент, а устойчиво решение в автомобилната индустрия. Добър пример е Mirai , който вече се е наложил на много пазари в Европа и постепенно прави стъпки към други места в света.    

Навлизането в Америка обаче става по-доста интересен начин. За модели от 2023 г. Toyota предлага отстъпка от 40 000 долара за щата Калифорния! Освен това купувачът ще получи ваучер за гориво (водород) на стойност 15 000 долара. Какво се получава всъщност? Ако цената на колата в Америка е 55 000 долара, тогава излиза, че Mirai в Калифорния...направо  се подарява.

Причината хората от Toyota да направят тази отстъпка е свързана най-вече със законите за вредните емисии на САЩ. За да контролира общия обем  на CO2 от своя автопарк, японския концерн вкарва модели с нулеви емисии .

В САЩ и специално в Калифорния обаче продажбите на моделите, задвижвани с водород, не вървят толкова добре. През 2023 г. са продадени повече електрически автомобили. Компании като Shell пък обявиха, че спират работата на 7 водородни бензиностанции поради ниско търсене. Така че тази отстъпка на Toyota сега може да изкуши американските купувачи да преминат към това алтернативно гориво. Стига да има къде да заредят.  

fallback
  • #20
    Шнур ( преди 7 месеца )
    Коли за социално слаби...
  • #19
    Пропов ( преди 7 месеца )
    Любимата мома Тесла почна да понамирисва на развалена риба. Втора употреба - няма пазар. Това ще спъне пазара и на новите коли. Новата джипка е разочарование от към качество и обещани характеристики. Тесла 2 и роудстър ги обещава оня напушения от 2 години, но нямат ресурс да ги пуснат и в следващите 2. Защото приходите има закуцаха, защото са принудени да свалят цените. Конглокенцията им се позабави но сега ги запука лошо и ще става още по лошо. Доминацията им на новатори приключи.
  • #18
    анонимен ( преди 7 месеца )
    https://***.youtube.com/watch?v=2V_mMJ0On7kАко не сте го гледали Toyota Mirai 1000 km challenge
  • #17
    до 14 ( преди 7 месеца )
    Загубата е оперативна. Това, че си я покриват със субсидии от Япония, Калифорния и ЕС, е друг въпрос. За антиелектриците ще обясня. Държавите инвестираха милиарди в две технологии: BEV и водород. Първата е крещящ успех. Втората е рядко атрактивен продавал. Като пищите, че ЕС субаидира електромобилите, се присетете, че във водорода потънаха милиарди, които не само не доведоха до по-чист въздух, а обратното - супер неефективно и мръсно преобразуване на газ във водород.
  • #16
    Нормално е ( преди 7 месеца )
    "Друг Гост ( преди 50 минути )Това ми се вижда много сбъркано. Наистина ли излиза икономически ефективно да подаряваш коли на водород за да спестиш такси за емисии?!?" Единия вариант е да подаряват водородни автомобили, които така или иначе са произвели и няма кой да купи и трябва да се отърват от тях. Вторият вариант е тези автомобили да им стоят на склад, А да дават милиони на Тесла, за да си купят емисиите които биха получили от подаряването на отпадъците. Разбира се че са избрали първият
  • #15
    А бе пръдльо ( преди 7 месеца )
    "До 8: Да бе. Вече 10 години слушам мантри на фенчета на Тесла как Тойота върви към фалит, само дето все още няма никакви изгледи да се случат." Хубаво че вярваш на японците и се възхищаваш на културата им. Лошо няма. Дето се казва въпрос на вкус. Ама защо ти трябва да лъжеш какво сме казали? Дай цитат как някой е казал че toyota Ще фалира? Прекалено голяма е да фалира, дори да работи години на загуба. Няма значение дали дълговете са четвърт трилион или 2 трилиона.
  • #14
    До 12 ( преди 7 месеца )
    Toyota и загуба? Водородът е една огромна пералня за пари. Японското правителство е наливало и продължава да налива милиарди чрез скрити и не чак толкова скрити субсидии. Каква мислиш, че е идеята да продължават да защитават бъдещето на водорода, след като знаят, че няма никакви шансове за успех при леките автомобили и никога няма да има? Ако го кажат ще им спрат финансирането. Водородът има бъдеще там където не можеш да заредиш ток - във въздуха или в океаните.
  • #13
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Японофилчетата все едно си знаят, все едно си баят. Едни и същи напълно неверни опорки от години. Колко трябва да ти е увреден животът, че да отъждествяваш цялото си битие и ценностна система с една напълно чужда нация, и то на лъжи за нея? На какво жалко съществуване може да се дължи тази неприкрита гордост от повтаряне на едни и същи лъжи, сложени в устата ти от злонамерени хора, без дори да направиш елементарно проучване?
  • #12
    до 9 ( преди 7 месеца )
    Да. Тойотка е в доста тежко положение, защото от една страна е най-голямата компания, а от друга е една от най-изостаналите технологично. Това означава милиарди глоби всяка година. Освен това Тойотка винаги е продавала Бъдеще на огромна загуба. Дали загубата от всяка продадена бройка ще е 300 хил или 340 хил, няма голямо значение.
  • #11
    Хвалипръц ( преди 7 месеца )
    До 8: Да бе. Вече 10 години слушам мантри на фенчета на Тесла как Тойота върви към фалит, само дето все още няма никакви изгледи да се случат.
fallback
Последни