fallback

Защо иконата за състоянието на акумулатора мига?

Тази индикация не се отнася до самата батерия, а до зареждащото я устройство

С времето шофьорите загубиха културата за използване на автомобил, която битуваше по нашите ширини в края на 90-те години. Комплект инструменти и задължителни шишета спирачна течност и моторно масло отдавна са забравени в далечния ъгъл на гаража. Но това не означава, че сегашните коли, които караме, не се чупят.

През последните тридесет години превозните средства придобиха значителна "мъдрост" и се научиха да уведомяват собствениците си за предстоящи разходи. Безполезно е да учите пиктограми, но все пак трябва да знаете основното послание: червена светлина - не можете да шофирате, жълта - можете, но бъдете внимателни, зелена - давайте. Какво да направите обаче, ако индикаторът за батерията мига? Червена икона за състоянието на акумулатора е разбираема, но мигаща?

Оказва се, че този ясен и познат индикатор за всеки шофьор - виждаме го всеки ден при завъртане на ключа - отразява не само състоянието на акумулатора, но и съседните компоненти. Или по-скоро един възел - алтернатор.

Ако иконата мига, то това може да означава, че акумулаторът е презареден, което е дори по-лошо от недостатъчното зареждане и това означава само едно нещо - алтернаторът е дефектен. Разбира се, ще стигнем до вкъщи или до сервиза, ако не е далеч, но тогава трябва да оправим проблема.

Самият ремонт е доста прост и отстраняването на проблема отнема сравнително малко време. Обикновено проблемът е износването на четките и ако сте сравнително технически грамотен, можете да ги смените и сами, като единственото условие , което трябва да знаете, е необходимостта от издухване на под налягане на мястото на монтажа, тъй като графитните четки, когато са износени, запушват всичко наоколо с прах, което ще доведе до нови проблеми. Между другото, новите четки съвсем не са скъпи.

fallback
  • #2
    ZaioBaio ( преди 7 месеца )
    Напълно подкрепям коментара и допълвам, че е по-добре да не се пишат такива смешни и жалки статии,защото ги четат и хора,които поназнайват малко от автомобилна електротехника а и те не са малко.А от гледна точка на специалистите-без коментар!
  • #1
    Якишен Моторишен ( преди 7 месеца )
    Интересно, как при износени четки алтернатора презарежда... Едното е регулатор, другото четки и незареждане. Имам чувството, че хората които пишат тези статии дори веднъж не ги прочитат преди публикацията, а може би просто копирате и ползвате гугъл преводача...
fallback
Последни