fallback

Нов удар срещу китайските коли в Европа - отказ от застраховки

Сервизите не знаят как да ги ремонтират, а доставките на резервни части се бавят

Проблемите за китайските производители, които се опитват да наложат своите по-евтини електрически модели в Европа, продължават. След като Европейската комисия обяви, че готви налагането на мита заради държавните субсидии, сега се оказва, че много компании отказват да ги застраховат заради трудности с ремонта, съобщава Auto Express.

Оказва се, че в много от случаите китайски коли се отписват като „пълна щета" дори повредата по тях да е съвсем малка. В същото време моделите на европейски, японски или корейски марки със същите повреди по тях се ремонтират лесно и бързо. Марките от Китай страдат и от хроничен недостиг на резервни части, но най-често големият проблем е липсата на ясни инструкции за ремонт.

Именно по тези причини сключването на застраховка за такъв автомобил във Великобритания е почти невъзможно. Местните застрахователни компании отказват да подпишат договори или налагат изключително високи застрахователни премии. Едновременно с това собствениците на китайски автомобили чакат повече от месец за доставката на резервни части.

Експерти от застрахователната индустрия посочват, че всички ремонти трябва да бъдат извършвани по стандартите на производителя. За повечето китайски модели, предлагани в Европа, такива липсват. В Китай те не са необходими, тъй като цената на труда и резервните части са много ниски. Там при страничен удар, например, се сменя цялата страна на пострадалия автомобил, докато в Европа това е нерентабилно и колата се бракува.

Британското издание дава любопитен пример с една марка, която е създадена на Острова, но от 2005 г. е собственост на китайския концерн SAIC. Това е MG, която ударно навлиза на пазарите в Европа. При някои от нейните модели не е ясно как се прави реглаж, докато за други е трудно да се намерят резервни части. Новите играчи обаче все още се учат от грешките на своите предшественици.

Отказът от застраховане вече кара и самите китайски производители да променят стратегията си. Марката Omoda, която стъпи на пазарите в Европа с кросоувъра си 5, започна разговори с представители на сервизни центрове и застрахователни компании. В резултат на това компанията разработи логистичен план, който включва постоянна наличност на резервни батерии и наличност на други части в рамките на 48 часа.

fallback
  • #10
    Мегън Сокс(не Фокс) ( преди 2 месеца )
    Купуваш си Хюндай от Венци Габрово- правят ти и застраховка от Венци Инс. Ако имате проблем сервизът им е супер.Как стигнахме до тях-след обстойно проучване на всички търговци се спряхме на тях. Отказахме се от дилър шипа на Тойота. Задайте си въпроса защо.
  • #9
    До 8 ( преди 2 месеца )
    Питам му откъде знаеш разбира се. При покупката на нов hyundai обикновено казват че смяната на батерията ще струва 6000 евро, но досега не съм чул за цената на смяната на батерия на hyundai? Единствената информация е за шокиращи цени, които напълно отказват собствениците да сменят батериите а направо бракуват автомобилите. Всякаква информация ще ми е полезна така че давай. За разлика от антиелектриците аз не казвам таково животно нема, а питам къде мога да го видя и да прочета информация за него
  • #8
    До 4/6 ( преди 2 месеца )
    Не 55 000, направо 155 000 искат в кеш, и ти вземат бъбрек.17 евра ти е батерията на Хюндая. На Киата няма да е по-различно. Ще питаш ли откъде зная, или предпочиташ безсмислени спорове тип ЕЖК?
  • #7
    Типично ( преди 2 месеца )
    за чайнетата. Като човек с богат опит в поддръжката на китайски машини, мога да потвърдя проблемите с документацията. Всичко правено там (подчертавам от китайски марки и далеч не само за автомобилите) страда много сериозно именно от липса на схеми, инструкции, упътвания и въобще всичко свързано с поддръжката. Напълно в реда на нещата за тях
  • #6
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Лично те питах колко струва смяната на батерията на kia-та. На мен ми отговориха също като на тебе. Кажи цена, ако знаеш?
  • #5
    РУК ( преди 2 месеца )
    Митичен,пак ли си ти с тия легенди за 55 000 ДОЛАРА ,беше единствения случай, на който я разтягаш тая легенда за Хюндай!Що не се разходиш до най-близкото представителство?Хем един тест драйв да направиш,хем хората ще ти кажат колко струва смяна на батерия! Вече е редно да ти викаме "анонимен изп атка няк", че яко взе да се криеш!
  • #4
    Пак добре ( преди 2 месеца )
    Има някакви шансове да ги оправят някога щом са в сервизите. Собствениците на hyundai ги карат направо в моргите, след като им кажат 55 000 за смяна на батерия на електромобил който чисто нов струва 45 000 евро. Ето заради такива случаи скачат цените на застраховките или направо отказват да ти застраховат автомобила.
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    много европейци и американци руснаци така се набутаха с волво и полстар автомобилите им стоят като паметници в сервизите
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    1-ви, това хубаво, но като се счупи нещо и трябва ремонт и те ти кажат - ще я оправим и 6м седиш без кола? Или както правят предлагат ти да ти дадът заместваща, но си плащаш? А в същото време като поп си плащаш и твоята.. ... Айде ако е тотал там е ок.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Някои фирми мислят 10 крачки напред и от години си имат собствена застрахователна агенция и предлагат собствени застраховки на марката си.
fallback
Последни