Проблемите за китайските производители, които се опитват да наложат своите по-евтини електрически модели в Европа, продължават. След като Европейската комисия обяви, че готви налагането на мита заради държавните субсидии, сега се оказва, че много компании отказват да ги застраховат заради трудности с ремонта, съобщава Auto Express.
Оказва се, че в много от случаите китайски коли се отписват като „пълна щета" дори повредата по тях да е съвсем малка. В същото време моделите на европейски, японски или корейски марки със същите повреди по тях се ремонтират лесно и бързо. Марките от Китай страдат и от хроничен недостиг на резервни части, но най-често големият проблем е липсата на ясни инструкции за ремонт.
Именно по тези причини сключването на застраховка за такъв автомобил във Великобритания е почти невъзможно. Местните застрахователни компании отказват да подпишат договори или налагат изключително високи застрахователни премии. Едновременно с това собствениците на китайски автомобили чакат повече от месец за доставката на резервни части.
Експерти от застрахователната индустрия посочват, че всички ремонти трябва да бъдат извършвани по стандартите на производителя. За повечето китайски модели, предлагани в Европа, такива липсват. В Китай те не са необходими, тъй като цената на труда и резервните части са много ниски. Там при страничен удар, например, се сменя цялата страна на пострадалия автомобил, докато в Европа това е нерентабилно и колата се бракува.
Британското издание дава любопитен пример с една марка, която е създадена на Острова, но от 2005 г. е собственост на китайския концерн SAIC. Това е MG, която ударно навлиза на пазарите в Европа. При някои от нейните модели не е ясно как се прави реглаж, докато за други е трудно да се намерят резервни части. Новите играчи обаче все още се учат от грешките на своите предшественици.
Отказът от застраховане вече кара и самите китайски производители да променят стратегията си. Марката Omoda, която стъпи на пазарите в Европа с кросоувъра си 5, започна разговори с представители на сервизни центрове и застрахователни компании. В резултат на това компанията разработи логистичен план, който включва постоянна наличност на резервни батерии и наличност на други части в рамките на 48 часа.