fallback

Електрификацията завладя и легендарен muscle-car

Dodge Charger Daytona получава 680 к.с., ще се предлага и с 6-цилиндров ДВГ

Електрификацията завзема всички сегменти на автомобилната индустрия, в това число и този на легендарните muscle-cars. Американският производител Dodge представи първата си стъпка в тази посока - Charger Daytona, който заменя както едноименния седан, така и купето Challenger.

Дизайнът на Dodge Charger Daytona напомня този на неговите предшественици, съчетавайки както квадратни, така и извити елементи. Предната и задната част отдават почит на Charger от 70-те години. В същото време скосеният покрив в края и широките калници се доближават до визията на модерния Challenger.

С дължина от 5247 мм, височина от 1499 мм и широчина от 2027 мм Charger Daytona е дори по-голям от своите предшественици. Разстоянието между двете оси е 3047 мм, а теглото 2648 кг. Моделът излиза във версии с две и четири врати, като използва ефективно вътрешното пространство, предлагайки 644-литров багажник (1059 литра със сгънати задни седалки) и 42-литров преден отсек за съхранение на дребни предмети и кабели за зареждане .

Отвътре новият Dodge разполага с богат технологичен асортимент, с инструментален приборен панел с 16-инчов екран за топ-версията ScatPack и 12,3-инчов централен дисплей. Чрез волана можете да се избират различни режими на шофиране, включително Auto, Eco, Sport, Wet/Snow, Track и Drag, както и режим PowerShot, който осигурява допълнителни 41 к.с. по време на ускорение.

С допълнителния пакет Scat са налични режими като Drift (с персонализирани настройки) и Donut. Спортното оборудване включва още функции като Line Lock, който загрява гумите преди драг-състезание, и Race Prep, който загрява батерията преди използване на пистата.

Първоначално Charger Daytona ще се предлага във варианти R/T и ScatPack, и двата със задвижване на четирите колела. Във версията R/T двата електрически мотора (един на предната ос и един на задната ос) осигуряват общо 503 к.с. и максимална скорост 220 км/ч. При ScatPack, от друга страна, мощността нараства до 680 к.с. и 850 Нм въртящ момент, с ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди и максимална скорост от 216 км/ч.

И двата варианта са оборудвани с 94 kWh батерия, чийто пробег по американския цикъл на EPA е съответно 510 км и 418 км. Зареждането може да се извърши до 11 kW при променлив ток и до 183 kW при постоянен ток, което позволява пълнене от 5 до 80% за 32 минути.

Електромобилът е оборудван и с още една любопитна функция - изпускателна система“ Fraztonic, която е налична и за двете версии. Тя изкуствено възпроизвежда звука на V8 двигателя на Charger и Challenger.

Производството на Charger Daytona с две врати ще започне в средата на 2024 г., докато вариантът с четири врати ще трябва да изчака до началото на 2025 г. Едновременно с това ще се появи и версии с ДВГ, която разчита на новия 3,0-литров шестцилиндров двигател Hurricane, развиващ 558 к.с. Той заменя пенсионирания HEMI V8.

Още снимки на електрическия muscle-car - вижте в галерията:

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Колко лемави трябва да са инженерите им, за да го направят с 400 кила по-тежък от Модел S, но с по-ниска мощност? За неща като обезшумяване няма никакъв смисъл да говорим, защото мъсъл карите са пословично зле обезшумени.
  • #8
    До 7 ( преди 8 месеца )
    Повярвай ми, много ги боли когато някоя Тесла ги ошамари. От всичко което си изброил, най-много се кефят на билетчето във форма на касова бележка, на което пише резултатите. Не един и двама са казали, че си купуват Тесла, като изгубят с някакъв много по-скъп автомобил. Но си прав, че си има и хора, които са на другия полюс и не биха заменили класически и то в буквалния смисъл масъл кар. За добро или лошо, тези легенди ще си отидат със собствениците. Точно както се случи с привържениците на БКП
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    #5 (аз съм #1), не ти е ясна идеята за "muscle-car" в американската култура. Не защитавам краварите и "културата" им, нито си падам по шума, кубатурата, движението само в права посока и т.н., присъщи за тези МПС-та характеристики. Казвам, че "muscle-car"-ите в Щатите са културен феномен (няма значение в случая добър или лош), който не може да има нищо общо с принципите на електрокарите (тишина и изкуствени емоции) и Dodge просто ще се приравнят към китайските еднодневки с това ..."изобретение".
  • #6
    Некакъв ( преди 8 месеца )
    Максимална скорост 216кмч. Що за мисъл кар е това?
  • #5
    До 1 ( преди 8 месеца )
    Каква е разликата? Един масал кар Не може да завива независимо дали е бензинов или електрически. Само където електрическият е по-бърз.
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 1 ви съгласен съм това е гавра
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Хубава работа ама пробега е малък особено като за такава голяма батерия и в бързата версия с пробег колкото базова Тесла 3
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    1-ви, съгласен напълно. Но знаеш ли кое е по-лошото? Че от милениумите насам (че дори и от по-ранните) се кефият на тези изкуствени неща. Но като не са имали шанса да се докоснат до нещо истинско..
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "muscle-car" на ток = гавра. "изкуствено възпроизвежда звука на V8 двигателя на Charger и Challenger" - целият ни свят вече е изкуствен: и хората, и продуктите... :-(
fallback
Последни